Normaal gesproken in de handleiding. Doe anders dit:

Druk de Windows-toets tegelijk in met de 'R' en typ dan 'cmd' (zonder ''). Toets enter. Typ 'ipconfig' (zonder '') en toets Enter. Bij 'standaardgateway' staat het interne IP-adres van je router.

Meestal is dat 192.168.1.254 bij Thomsons trouwens...

Het externe IP kan je opvragen via bijvoorbeeld 'watismijnip.nl' maar ik verwacht niet dat je die bedoelt... Succes!

Toegevoegd na 54 seconden:
Dus 'cmd' zonder aanhalingstekens en
'ipconfig' zonder aanhalingstekens. (GV verbouwde mijn leestekens namelijk een beetje)

Toegevoegd na 6 minuten:
De 'truc' via 'cmd' werkt trouwens alleen wanneer je je pc draadloos of met een ethernetkabel verbindt aan je modem... Ik vergat dat erbij te zetten.

Probeer sowieso 192.168.1.254 en 10.0.0.138 eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eventueel kan je nog op de eigenschappen van je netwerkverbinding kijken, maar ipconfig is wel het meest snelle en eenvoudige.

Andere antwoorden (3)

download de installatie software of de handleiding van de website van thomson(daar staat het ipadres vaak in). Doe eventueel volgens de handleiding een reset naar de fabrieksinstellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.mijnip.nl