Probleem met cd-speler: kan het gedownloade muziek niet afspelen.

Ik wil graag muziek branden op een cd, dat gaat goed, maar wanneer m'n pc klaar is met branden, wil de normale cd speler beneden de gedownloade en gebrande muziek niet afspelen, maar mijn computer wél. Dus mijn vraag is: welk formaat heb ik nodig, en wat heb ik fout gedaan?

Toegevoegd na 1 week:
Ik gebruik Windows Media Player om mijn muziek te branden. Ik wel best een ander brandprogramma gebruiken, maar welke is hiervoor geschikt? In ieder geval bedankt voor alle antwoorden en opmerkingen! Ps: dat de radio beneden te oud kan zijn kan best wel kloppen... Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook heel wat gedonder gehad met cd- cd+ cdr- cdr+ etc etc... uiteindelijk moet je óf de combi vinden van soort bestand, soort disk en manier van branden, OF je moet een nieuwere cd speler kopen die AL die formaten kan afspelen.

Antwoorden (4)

je moet je cd speler weggooien en een nieuwe kopen. sommige cd spelers kunnen geen gebrande cd's afspelen en waarschijnlijk heb jij daar één van helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om muziek af te kunnen spelen op een CD speler heb je een wave bestand nodig. Veel brandprogramma's zijn in staat om van MP3's een speelbare CD te maken voor CD spelers.
Nu echter het probleem, niet iedere CD speler is in staat om writable of rewritable CD's af te spelen. Vooral wat oudere CD spelers kunnen problemen hebben met deze CD's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alle tracks gebrand hebt, moet de CD worden afgesloten. (dat wordt ook wel 'finalized' genoemd) Zoek die optie in je brandprogramma. Als je dat nalaat, dan kan een PC de CD wel afspelen, maar een CD-speler niet.
AWM
13 jaar geleden
De te branden bestanden zullen een extensie *.wav moeten hebben. Zoals eerder opgemerkt, er zijn brandprogramma's welke deze "conversie" vlak voor het eigenlijke branden uitvoeren, zo niet, dan zul je eerst je MP3 bestandjes moeten omzetten naar wav bestandsformaat en dan pas als CD branden. Als dan je CD speler de gebrande CD weigert, kun je er van uit gaan dat deze niet geschikt is. Heb je trouwens geen vrienden of buren met een CD speler om een en ander te testen??