Weet iemand een tv-antennekabel (coax: van 2 of 3 meter) die écht betere kwaliteit geeft dan een normale kabel?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik had laatst een kabel van 1,5m van Vivanco (MediaMarkt, geen topmerk, i know) voor €18,-

Die vond ik net zo 'goed' als de kabel die ik al had (een 'normale kabel') en heb ik dus teruggebracht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
paulus811
13 jaar geleden
Als je vanuit de meterkast zelf een kabel hebt getrokken en een aansluitdoos erop hebt gezet, moet je de hele keten van topkwaliteit maken en niet alleen de laatste paar meter. Dat schiet niets op. Als je de kabel direct in de standaard huisaansluiting stopt (de tv/radio kontaktdoos die standaard in je woning zit) moet een goede kabel van de merken die ik noem een goed signaal geven. Je moet er ook weer geen wonderen van verwachten, het is natuurlijk niet een enorme wereld van verschil met goedkope kabel van de Gamma. Je vertelt niet of het beeld niet goed is, of waarom je denkt dat de coax kabel de schuldige is van een slechte beeldkwaliteit. Ook niet wat je apparaten zijn. Heb je een platte tv? Digitale decoder? Welke provider?

Antwoorden (8)

heb ook problemen daarmee gehad ben toen naar de mediamarkt gegaan en heb daar een coax kabel gekocht een wel wat duurdere maar heb nu geen enkel probleem meer met me t.v
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deltac (media markt) of Hirschmann (o.a. Handyman). Probeer met kant en klaar metalen pluggen te krijgen, bij Deltac ben je dan voor 15-20 euro klaar.
paulus811
13 jaar geleden
Wat heel belangrijk is, is dat de connectoren van metaal zijn. Ook de impedantie van de kabel moet 75ohm zijn.

De praxis of de gamma hebben vaak wel een goede kabel. Anders de BCC, of Expert. De betere electronica winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier nog wel 4x shielded op rol liggen, die is echt geweldig (gebruikt voor Satelliet).

Bij media markt hoef je die kwaliteit ubehaupt niet te verwachten.

Als je in mijn buurt woont mag je wel 3 meter hebben hoor. Wel zelf even connectoren erop zetten.

Anders even bij een speciaal zaak gaan kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hama kabels zijn goed, o.a. te verkrijgen bij;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Vivanco SICPCJ10 coax kabel, vergulde connectoren, en dat is duidelijk beter dan m'n oude coaxkabel. 10 meter in dit geval omdat m'n tv niet naast het aansluitpunt staat, maar er zijn ook kortere.
Bedenk wel: een goede kabel kan een slecht signaal niet verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij slecht signaal eventueel een versterker plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft niet aan of het een analoog of digitaal signaal betreft. Bij analoog zou ik bij de binnenkomst van het signaal (meterkast) een klein versterkertje plaatsen en verder normale coaxkabel gebruiken (bij een goed doorversterkt signaal werkt dit prima) maar pas wel op voor oversturing van het signaal. Bij digitaal hangt het er van af wat voor storingen je hebt?? Bij blokvorming in het beeld kan het signaal kritiek zijn (maar hoeft niet), heel belangrijk is hier de afscherming van de gebruikte coaxkabel. Invloeden van buitenaf kunnen hier het digitale signaal behoorlijk beinvloeden. Let wel op het bekende spreekwoord "geen ketting is zo sterk als de zwakste schakel".