Moet je nou wel of niet een beeldschermbescherming gebruiken?

Is het nog steeds nodig bij de nieuwste computers en na hoeveel minuten moet je hem laten ingaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je gewoon je scherm uitzet is het niet nodig, en als je het voor minder dan een paar uur aan laat staan ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een beeldbescherming (ook wel schermbeveiliging) is alleen handig als je je computer aan laat staan en deze echt een hele lange tijd niet meer gebruikt. Als je je computer 20 uur aan laat staan zonder schermbeveiliging, gebeurt er nog niks.
Pas wanneer je de 25 uur passeert, kan je rekenen op uitval door oververhitting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het kan altijd inbranden, ook bespaart het je een hoop energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is altijd een risico op inbranden van een scherm als die lang aanstaat op hetzelfde beeld.
Je kunt beter instellen dat je beeldscherm na iets van 15 minuten gewoon uit gaat, dit bespaart energie.
Al die bewegende dingetjes van een screensaver kosten extra geheugen en energie.
Kimath
13 jaar geleden
Inbranden doen alleen (oudere) crt beeldschermen. Daarvoor was de schermbeveiliging ingevoerd.

Met moderne schermen is er eigenlijk geen gevaar, maar het is uit milieu- en besparings-overwegingen beter je computer na ongeveer en half uur het beeldscherm en je harde schijf uit te laten zetten.
rose