hoe kan ik een nieuwe processor in een moederbord zonder chipsets doen?

nou?

Toegevoegd na 9 uur:
ik wil dan graag mijn duo core vervangen voor een i5 alleen heb ik dan een andere socket nodig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat nou? Je weet toch?

Antwoorden (4)

Je kijkt welk moederbord je hebt. Zoekt op internet het type processor op. Kook de processor en prik hem op de juiste plek. Doe hier thermo pasta op en zet er een koeling op.

Toegevoegd na 44 seconden:
Een complete handleiding vind je hier: http://www.ictsoftware.info/reviews/38-hardware/327-cpu-installeren.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed kijken welke cpu's het moederbord aan kan
Een deskundig advies is hier zeker op zijn plek.
al past een cpu op zijn plek en werkt hij ook nog het kan een niet ideale zijn.
dat kan zoiets op leveren als een eendje met een carburateur van een rolls royce zonde van het geld
wees er zeker van de je een goeie "huwelijks kandidaat" voor je moederbordje vindt.

een goeie pcboer zal je zeker verder helpen.
capthavoc
13 jaar geleden
Ik zag toevallig dat je een Intel Core i5 processor hebt om dat dat bij de trefwoorden staat. In principe maakt het moederbord niks uit, alleen de chipset. Voor een Intel Core i5 processor heb je een p55 chipset nodig en jouw processor heeft een LGA 1156 Socket (socket is het "Voetje". Het voetje is een "soort" aansluiting voor op het moederbord.) Dus hiermee kun je op internet zoeken bij bijv. Alternate.nl (dit is eigenlijk een computerwinkel maar zo kun je zien welke processor op jouw moederbord past. natuurlijk jammer als je al een processor hebt gekocht en dat ie niet past... In ieder geval wens ik je veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een Moederbord hebt met een andere socket dan je processor die je graag wilt dan kan ik je vraag eenvoudig beantwoorden: Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Dan zult je toch een paar tientjes extra moeten uitgeven en ook een nieuw moederbord halen, let wel op dat deze dan compatibel dient te zijn met je huidige geheugen.