Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn cd rom station sneller dvd s laten lezen?

Ik heb 2 identieke laptops.De een leest een dvd van 6 uur in 20 minuten. De ander ruim 2 uur.Ben bezig mijn dvd s op een externe hdd op te slaan. Hoe ik sneller kan branden weet ik maar hoe kan ik het inlezen versnellen?

Toegevoegd na 19 uur:
het zijn ook echt dezelfde laptops ,zelfde merk zelfde jaar tal zelfde type nr.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
556

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Om te beginnen, een CD-ROM station leest geen DVD's, daar moet je echt een DVD station voor hebben. Als de laptops echt identiek zijn, dus ook hetzelfde type dvd-lezer bevat, dan zal het waarschijnlijk aan de vulling van de harde schijf liggen, dat de ene sneller is dan de ander. Hoewel bij jou het verschil wel heel erg groot is. Dus mijn vermoeden is, dat de lezers niet identiek zijn, of met verschillend software geprogrammeerd.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
Ik vraag me af of de laptops inderdaad hetzelfde zijn ?
kijk eens in apparatenbeheer van beide laptops naar de naam van je dvd spelers ?
het kan ondanks dat laptop van hetzelfde merk is toch ander type dvd speler hebben

een dvd van 6 uur is waarschijnlijk een dual layer ?

Je kan proberen de dvd speler lens te reinigen want ik neem aan dat als ze identiek zijn dat hij blijkbaar nogal wat leesfouten maakt wat meestal komt door dual layer dvd ?

probeer eens een standaard dvd 4,7 gig in te lezen heeft hij daarmee hetzelfde probleem ?
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding