Save file weg als ik de MicroSD vervang in mijn DS Lite?

Als ik mijn spellen van de ene kaart naar de andere MicroSD kaart zet, maar wel dezelfde DSTT (soort R4) kaart gebruik, raak ik dan al mijn opgeslagen bestanden kwijt voor die spellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

neem de .sav bestandjes sla deze eerst op op uw computer dmv een cardreader.

Dan zet je ze gewoon terug op je nieuwe micro SD?

Als je toch dezelfde kaart blijft gebruiken maar gewoon een andere microSD kaart in het R4 kaartje steekt kun je ook gewoon de volledige microsd kopiëren naar de nieuwe microSD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En weet je dit zeker? Want als het niet klopt, zijn al mijn saves weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je een back-up houd op je computer kan er niets verkeerd gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het namelijk ook graag weten, ik zit met hetzelfde probleem :/
tonijn
13 jaar geleden
Je kunt toch gewoon alle bestanden van de ene microSD naar de harde schijf kopiëren en vervolgens naar een nieuwe microSD kopiëren. Als het werkt, is het gelukt. Zo niet dan is dat niet erg, want de oude microSD is er ook nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, deze methode werkt. Wij gebruiken hem thuis ook om onderling savjes uit te wisselen of als er eens een savje crasht. Gewoon op de harde schijf zetten en op het andere micro-sd'tje kopieren.
Als je spelletjes van de ene TT-kaart naar de andere TT-kaart kopieert, kun je dat doen door eerst de hele spelletjes-map op de harddisk van je PC te zetten en hem daarna op het andere micro-sd kaartje te plaatsen. In die spelletjes-map zitten dan ook je .sav-bestandjes waarin precies is opgeslagen hoe ver je was.

Rechtstreeks van het ene naar het andere kaartje kan ook, als je b.v. de ene micro-sd kaart in de adapter voor de sd-cardreader doet, en de andere in de usb-adapter. Dan kun je de twee kaartjes tegelijk aan je computer hangen en 'sleuren en pleuren' van het ene kaartje naar het andere.

Voor de zekerheid doe ik het altijd via methode 1. Dan heb je ook nog een backup van je spelletjes en je .savjes.