Hoe krijg ik het beeld van mijn computer in Full HD ?

Ik heb gister een nieuwe computer gekocht (Acer AX3900)
en daarbij ook een beeldscherm (LG Flatron E2250V).
Het beeldscherm kan in Full HD.
de computer kan dat ook.

Maar ik heb geen idee hoe, er is een HDMI ingang in mijn computer en ook in mijn beeldscherm. dat zegt me al niks.
Moet ik daar iets mee doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je een HDMI kabel hebt kan je beide in/uitgangen met elkaar verbinden i.p.v. een gewone optische kabel (met de blauwe connectors).

Toegevoegd na 13 minuten:
De specificaties van de LG Flatron E2250V geven aan dat er een DVI en HDMI ingang is. Op de Acer AX3900 zit een uitgang voor VGA (blauw) en HDMI. In dat geval is HDMI eigenlijk de enige goede optie. Als er bij je PC alleen een blauwe kabel is geleverd moet je in een PC of electronica winkel een HDMI kabel aanschaffen (soms ook te koop bij de Action).

Toegevoegd na 21 minuten:
Sorry, ik bedoelde "gewone VGA kabel (met de blauwe connectors) in de eerste zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Het maakt voor de resolutie niets uit met welke van de genoemde normen je de zaak aansluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens, daarom ook een plus voor je antwoord. Ik wilde toevoegen dat het wel uitmaakt welke kabels je kan gebruiken als er geen DVI uitgang op de desktop zit (ik meen van niet namelijk). Dan blijft alleen HDMI over, want de LG heeft geen VGA ingang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee.
ik heb hem nu inderdaad met de blauwe kabels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontzettend bedankt trouwens !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk. Die kabel met de blauwe connectie kan je in deze situatie dan niet gebruiken. Let op: Er zijn HDMI kabels van 4 euro tot 30 euro en voor de kwaliteit maakt het echt niet uit op zo'n korte afstand.

Andere antwoorden (1)

Een LCD-monitor heeft één resolutie die een optimaal beeld geeft. Dat is bij jouw monitor 1920 x 1080 pixels.
Het maakt niet uit hoe je die aansluit in dat opzicht.
Die resolutie wordt "Full-HD" genoemd.
escape