Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke configuratie moet ik kiezen als ik een Gaming-pc wil kopen?

Ik wil een computer kopen om te gamen, maar weet niet welke configuratie ik moet kiezen. Heeft iemand hier ooit een gamecomputer gekocht?

4 maanden geleden
in: Hardware
Ritsuka
4 maanden geleden
Wat is je budget en wat wil je spelen?
Zoek je alleen de pc kast of moet je ook nog een beeldscherm, toetsenbord, en muis erbij?
SingingCoyote13
4 maanden geleden
welke spellen wil je spelen momenteel (hier hangt veel vanaf) en/ook : wat wil je in de toekomst er op spelen en voor hoeveel jaar neem je aan dat je die nieuwe computer gebruikt voordat je een andere koopt ?
ik heb ooit goed advies gekregen hier jaren geleden, ik had anders een compleet underpowered systeem gekocht waar ik niks mee had kunnen doen.
(ben inmiddels al weer een pc verder)
je moet rekening houden met welke spellen je erop wil spelen nu, en welke mogelijk in de toekomst (komende jaren). daarop moet je baseren wat de specificaties moeten zijn. als je een te goedkope koopt of met te weinig ram, dan moet je later mogelijk extra ram of een nieuwe gpu kopen omdat je bepaalde titels niet kunt draaien of ze draaien met te weinig frames per seconde.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Voor een gaming-pc is het belangrijk om de juiste onderdelen te kiezen voor de beste prestaties.

Zorg voor een goede processor (zoals een Ryzen 5 of Intel i5), voldoende RAM (minimaal 16 GB) en een krachtige grafische kaart (zoals de NVIDIA GeForce GTX of RTX serie).

Daarnaast is een snelle SSD voor je opslag ook een aanrader, zodat games snel laden. Denk ook aan een goede koeling, want gamen kan je pc flink laten opwarmen.

Hebben jullie tips of ervaringen met het samenstellen of kopen van een gaming-pc? Wat bleek voor jullie de beste configuratie te zijn?
(Lees meer...)
4 maanden geleden
BonBonvanJohn
4 maanden geleden
Ik zou juist gaan voor minimaal een Ryzen 7 of Intel i7 voor net wat meer rekenkracht en voor minimaal 32GB Ram
Vaughn
4 maanden geleden
Echt weer waardeloos advies van Gwen, i5 is echt niet meer van deze tijd. Intel legt het sowieso af tegen Ryzen dus dat is de enige serieuze optie. Verder is 32GB niet future proof, en als je van 16GB komt en je prikt er 16GB bij dan heb je 4x8GB en kun je niet meer verder uitbreiden, ik zou voor 2x32GB met twee optionele slots open voor uitbreiding naar 128GB. GTX wordt niet meer gemaakt(lekker advies) dus zou 1/2 - 2/3 van je budget naar een goede RTX kaart moeten gaan, ik zit sinds eind jaren negentig in kamp nVidia omdat ATI(Radeon) destijds zeer zwakke drivers uitbracht, en tegenwoordig lijkt die onbetrouwbaarheid weer terug te keren in kamp AMD.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing