Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Accu laptop 0,10% ontlaadtijd in 30 sec maar is vanaf 40% opeens leeg, hoe verhelp ik dat?

Ik heb wat problemen met de accu van mijn laptop deze leekt niet helemaal normaal te werken.

DE accu loopt ineens snel leeg en kan als deze op 40% staat ineens op 1% staan.

De ontlaadtest zeg 0,10% ontlaadtijd in 30 sec ,is dit normaal ?

10 maanden geleden
in: Hardware
fremar
10 maanden geleden
hoe oud is die accu?
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
ah het zogenaamde 'geheugeneffect'. of de accu is lui geworden. Komt vaak door het vele laden en ontladen. Of door de laptop te lang aan een oplader te laten of dan weer een keertje kort bijladen bijv. Je kunt, los van nieuwe accu kopen niet veel tegen dit effect doen. Als de capaciteit duidelijk minder wordt is er vaak geen weg terug.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geheugeneffect
Vaughn
10 maanden geleden
@Bonbon: "ah het zogenaamde 'geheugeneffect'" Dat effect lijkt mij tegenwoordig met Lithium-Ion batterijen niet meer zo prominent als vroeger met de NiCad batterijen, die hadden erg last van het geheugen-effect, tegenwoordig zit er in zo'n Lithium-Ion batterij een 'battery-manager' die zorg draagt voor correct lading en ontlading. Nee, vraagsteller moet zijn batterij opnieuw kalibreren, vaak lukt dat met een nieuwe batterij want de laptop herkent de oude batterij nog(ID bij serienummer) tenzij de BM van de oude batterij gereset kan worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing