Is het mogelijk om meer videogeheugen aan je pc toe te wijzen?

Hallo,

Ik wil graag meer videogeheugen voor mijn pc, ik heb op dit moment namelijk maar 128mb aan toegewezen videogeheugen. Maar het totale videogeheugen is 2,1gb is het misschien mogelijk om meer videogeheugen toe te wijzen?

Groetjes Rint

een jaar geleden
in: Hardware
2.7K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Meer videogeheugen betekent niet dat je ook meer kan met je videokaart. Het komt uiteindelijk toch neer op de snelheid van je processor namelijk hoe snel hij het videogeheugen verwerkt. Als je meer videogeheugen wil kun je beter zowel je GPU als je CPU upgraden
SingingCoyote13
een jaar geleden
ja wat anderen zeggen wil ik ook kwijt, bijvoorbeeld een goedkope nvidia gt 1030 dan kan je meeste steam spellen en software aan op medium of low settings. alleen niet alle pcs hebben een (vrij) slot voor een gpu/grafische kaart upgrade en er zijn volgens mij nog verschillen in de slots ook.
SingingCoyote13
een jaar geleden
het zou wel handig zijn voor anderen die antwoorden willen geven om te weten wat voor pc je hebt wat de specificaties zijn en wat voor huidige grafische kaart en ram geheugen,cpu etc er in zit.
LeonardN
een jaar geleden
@RintBlom
Wat is je doel voor het toewijzen van meer geheugen?
Het is niet zo dat als dat lukt je nu een veel beter werkend systeem zou hebben om (bijvoorbeeld) te gamen.
Vortexxx
een jaar geleden
@Leo: Wat doet het doel ertoe? De man vraagt hoe hard een BWM 525i uit 1987 kan rijden, en jij vraagt wat is het doel van hardrijden is? De vraag is of het kan!

Geef als eerste antwoord