sinds gister geeft mijn externe harde schijf aan als ik hem aansluit: deze schijf moet geformatteerd worden.

ik heb niet altijd de functie gebruikt van "veilig hardware verwijderen" maar dat kan toch niet betekenen dat ik nu alles kwijt ben? weet iemand een oplossing? ik heb van de 1,5TB nog ongeveer 350GB vrij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Antwoorden (5)

Het is inderdaad zeer goed mogelijk dat je het probleem hebt veroorzaakt door de schijf te vroeg los te koppelen.
Op de schijf bevindt zich een tabel (een soort inhoudsopgave) en als die niet goed is bijgewerkt, dan krijg je dit soort ellende. Er is een grote kans dat je alles of bijna alles terug kunt krijgen, maar daarvoor moet je het volume gaan repareren. Hier is gratis software, die dat kan:
escape
13 jaar geleden
zorg er voor dat je een back-up maakt als dat nog lukt .
want als je gaat formateren dan ben je alles kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een schijfherstel od defragmentatie te doen. Op de meeste windows zit die optie bij je bureaublad-->werkset. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij harddisk problemen NIKS doen waarbij je gegevens naar de harde schijf schrijft, gelukkig kan dat in jouw geval niet meer, dus dat is een klein voordeeltje.

Ik heb 2 weken gelden precies hetzelfde gehad alleen dan met mijn opstartschijf. (waarvan niet alles gebackupped was...)
De simpele oplossingen werkten niet, maar het is helemaal goed gekomen.

Er zijn meerdere programma's voor, maar ik heb "Easeus Data Recovery Wizard"gebruikt.
Soms moet je meerdere programma's proberen voordat je er eentje vind die werkt .
Bij een eerder probleem hier, met een andere harddisk werkte het 3e programma pas, maar toen was de harddisk echt kapot en dat is in jouw geval zeer waarschijnlijk niet het geval.

Een nadeel is dat alle data weggeschreven moet worden naar een andere harddisk: in jouw geval moet je dus ergens 1,2TB vrije ruimte vandaan halen. Ik zou een 2e externe kopen, dan heb je meteen een backup.

Misschien werken die programma's niet met een externe via usb, dan moet je dat schijf uit de externe case halen en in een pc bouwen, maar dat zie je vanzelf.

Les voor de volgende keer:
vertrouw nooit op een harddisk!! ze kunnen ook echt kapot (ook binnen 2 jaar) en dan kan alles weg zijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
de manier die escape noemt is de ¨makkelijke manier¨, ik zou deze eerst proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geld teveel hebt zou ik zeggen, zet al uw bestanden op een ander harde schijf en formateer dan uw harde schijf van 1,5 TB.