kan je pc games spelen op moderne laptops zonder dvd-slot?

kan je op moderne laptops die geen dvd-opening hebben toch pc games spelen?
pc games = uitgebrachte ps/xbox games voor de pc

2 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
LeonardN
2 jaar geleden
Je hebt een bijzonder vreemde definitie van wat PC-games zijn.
Playstation en XBox games draaien NIET op de PC. Je zal echt de specifieke DVD/Blu-ray voor PC moeten hebben.
Bedoel je zoiets als AAA-games die op alle platformen uit zijn gebracht, zoals Call of Duty, Overwatch, Minecraft, Fortnite. Zelf al jaren geen DVD-ROM meer aangeraakt. Heb alles op Steam staan.
Inloggen, downloaden gaan.
Parra187
2 jaar geleden
met PC-games bedoel ik gewoon normale games zoals idd CoD die naast voor de PS en xbox ook voor PC zijn uitgebracht
LeonardN
2 jaar geleden
Ah zo. Ja dat kan. Het is tegenwoordig bijna de norm om geen DVD-speler meer te hebben en alles gewoonweg te downloaden.

Antwoorden (1)

Ja, games spelen staat tegenwoordig vrijwel los van het hebben van een DVD-ROM-drive. Tegenwoordig zijn bijna alle games te downloaden via Steam of Origin of andere platforms.
Daarnaast als je toch nog een DVD-ROM hebt kan je die via een losse USB-DVD-drive installeren/draaien.
===
Wat veel belangrijker is, is dat je laptop (of desktop, want die hebben OOK geen DVD-ROM-drive meer in de regel tegenwoordig) geschikt is voor het spel. En dan heb ik het dus over CPU en GPU.
Toegevoegd op 29 augustus 2021 16:38: tekst
LeonardN