Wat kan je doen als je externe geluidskaart niet meer herkend wordt door je MacBook?

We hebben het hele weekend fijn muziek opgenomen met een externe geluidskaart via garageband. De geluidskaart kan nu niet meer opnemen. Hij wordt nog wel gevonden op mijn MacBook, maar op het moment dat ik onze opname afspeel in garageband komt er geen geluid meer via de geluidskaart en kan ik ook niks meer opnemen. Waar je normaal in garageband kan zien dat er geluid aanstaat (rechtsboven staat een volume regeling waarbij je kan zien hoe hard het geluid aanstaat, zie afbeelding) komt nu ook geen geluid meer. Super gek, want eerder deed hij het wel gewoon. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Wellicht eerst geluidskaart selecteren in Garageband? Preferences.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Alles staat in principe goed ingesteld in garageband.

Antwoorden (1)

Je moet even een nieuwe track aanmaken in Garageband, je klikt dan microfoon aan als bron en onderaan dat dialoog klik je op het tandwieltje waarmee je de externe geluidskaart kan selecteren (ik heb het even geel ingekleurd als een kleuter dat zou doen)
Plaatje bij antwoord