Waarom wordt bij sommige toetsenborden vermeld of t 1000 of 1600 dpi heeft?

Waarom wordt bij sommige toetsenborden vermeld of ‘t 1000 of 1600 dpi heeft?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Heb je een voorbeeld?
DPI is een waarde die je bij monitoren en printers en muizen ziet, niet bij toetsenborden naar mijn weten.

Antwoorden (1)

Omdat ze verkocht worden icm met muizen.

https://www.bol.com/nl/p/gaming-keyboard-muis-sets-k13-usb-bedraad-104-toetsen-regenboog-led-backlit-multimedia-ergonomisch-gamer-toetsenbord-2400-dpi-4-knoppen-optical-game-muizen-muismat-voor-pc-laptop/9200000101134851/

DPI bij muizen geeft aan hoe gevoelig de muis is.

https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-muis-dpi.html
Wat is muis DPI?
DPI betekent dots per inch en heeft invloed op hoe snel de cursor van je muis over het scherm beweegt. Dit is bijvoorbeeld handig voor gamers die snel moeten bewegen tijdens het spelen van een shootergame. In dit artikel leg ik kort uit wat DPI precies is , hoe het werkt en of je er iets aan hebt.
===

Hier een duidelijk voorbeeld waarbij je pas snapt dat het om de muis gaat, als je verwerpt dat het over een toetsenbord kan gaan.

https://www.centralpoint.nl/toetsenborden/lenovo/1000-dpi-usb-dut-art-4x30l79893-num-8041829/
Lenovo 1000 dpi, USB, DUT - QWERTY Toetsenbord -
(Er staat niet muis in de titelbeschrijving, pas in de productbeschrijving wordt het duidelijk:

Een ergonomische full-size muis, comfortabel en geschikt voor dagelijks gebruik. Wordt productiever doordat u taken sneller kunt uitvoeren met de optische 1000 dpi sensor met hoge resolutie.
Toegevoegd op 07 augustus 2020 15:47: tekst
LeonardN