Is het veilig om de geïntegreerde videokaart te verwijderen (apparaatbeheer)?

Ik heb een probleem dat ik wilde oplossen (AMD settings willen niet opstarten), en zag iemand deze oplossing geven:

''I went into device manager, viewed hidden devices, under display adapters I removed the Intel and Nvidia ones that were still there.''

Ik heb en gebruik mijn videokaart, een rx 580, en vond inderdaad in apparaatbeheer onder verborgen apparaten de videokaart Intel UHD graphics 630.

Welnu, is het veilig om dit apparaat in apparaatbeheer te verwijderen? Zal dit verder geen gevolgen hebben? Dit zou wellicht mijn probleem kunnen oplossen namelijk.

Alvast bedankt,

Johannes

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
3.3K
LeonardN
3 jaar geleden
Kan je prima doen. Probleem zal eerder zijn dat Windows 10 gewoon weer de driver automatisch installeert.

Antwoorden (3)

Ja, dat kan zonder problemen. Indien nodig, worden de drivers bij opstarten automatisch opnieuw geïnstalleerd. Er worden overigens meer oplossingen genoemd:
https://community.amd.com/thread/234992
SimonV
3 jaar geleden
Compleet veilig, maar kijk wel eerst een video hoe het moet.
Hier een site met instructies:
https://www.windowscentral.com/how-install-gpu-your-pc
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Je snapt de vraag niet zo blijkt uit je link. De vraag gaat over het verwijderen van een DRIVER van een geïntergreerde videokaart (een chip die in de CPU zit). Je link gaat over het fysiek installeren van een losse videokaart.
Je kunt 'm zonder problemen uitschakelen, maar niet verwijderen, want dan zal deze bij het herstarten weer automatisch worden geïnstalleerd. Dus gewoon rechtermuis -> apparaat uitschakelen kiezen. Je moet als geste ook de prioriteit voor initialisatie in de BIOS instellen, PEG over On-board.