Hallo, wat voor i5 socket 1151 kan ik gebruiken zonder dat mijn software verwijderd wordt?

Ik heb een i3-9100F socket 1151 en wil het vervangen met een i5 socket 1151. En tevens wil ik dat ik windows niet hoef te installeren.
Wat is dan de beste optie voor mij? Want ik zie zoveel cpu's en weet niet welke het beste is voor mijn gebruik.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb mijn i3-9100f vervangen voor een i5-9600K. Deze cpu is van de 9e generatie en komt overeen met mijn moederbord 'gigabyte H310M A' na de bios-update van F12a.
Alleen na het opstarten met de nieuwe cpu zie ik windows niet meer en blijft het vast lopen bij het laadsymbool.
Tevens heb ik geprobeerd om dan opnieuw windows te instaleren, alleen blijft het dan ook vast lopen bij het 'opstarten van de setup' van de installatie.
Iemand ideeën om ervoor te zorgen dat ik wel de nieuwe cpu kan gebruiken?
LeonardN
3 jaar geleden
Kan je wel in het BIOS komen?
Blijft het daar wel stabiel?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik kan wel in de bios komen en daar geeft het wel de nieuwe cpu aan. Verder blijft daar alles stabiel.

Antwoorden (2)

Alle i5 socket 1151 die beginnen met 8xxx of 9xxx

https://tweakers.net/processors/vergelijken/#filter:q1ZKyywqLgkoykxODcnMTfXNzFOyMjSxMLU0MDYzMNBRKkhMTw3OrEoFioK5IIVgRUBOcWpRZmqxZ0qxklW0oampUSxQqCA12S0zpyS1CChYrWRsCCLLEnOAKpQsDSzNlGJra2sB

NIET degenen die met 7xxx beginnen, die passen wel, maar zullen niet werken op je moederbord.
===
Je hebt namelijk zgn Coffe Lake 1151 processors nodig.

https://tweakers.net/pricewatch/1236459/intel-core-i5-9600k-boxed-srelu.html
Toegevoegd op 24 mei 2020 17:56: tekst
LeonardN
3 jaar geleden
Je kunt de cpu vervangen en de pc starten, dan zal windows 10 even nadenken en vervolgens, meestal, de verandering accepteren.
Het kan zijn dat window om een activering vraagt, maar als het een officiële Windows licentie is is dat geen probleem en kan er opnieuw geactiveerd worden.

Let wel even op dat niet zo maar elke cpu in een 1151 socket past (zie het andere antwoord)