Welke 3.5" hardeschijf behuizingen bestaan er waarbij de stroom wordt voorzien via de USB poort?

Ik zoek een hardeschijfbehuizing voor mijn 8TB HDD hardeschijf die ik op mijn laptop wil gebruiken, maar ik vraag mij af of er ook behuizingen bestaan waarbij de behuizing van stroom wordt voorzien via de USB kabel? Dus een ekstra kabel die je niet in in de stopcontact hoeft in te steken. Bestaat dat? Zo ja, welke zoal? Mijn budget is +- 50 euro.

PS: mijn laptop heeft 2 USB-C poorten en 1 USB 3.0 poort.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (2)

Dat soort behuizingen bestaan niet. Een 3,5" inch heeft 12 volt nodig, en een USB poort levert 5 V. Maar zelfs als je een spanningsomvormer gebruikt, zal je schijf niet werken, omdat de schijf het vermogen gebruikt van ca. 4 USB-poorten gezamenlijk.
escape
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En hoe zit dat met USB-C?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thunderbolt 3.
escape
4 jaar geleden
Ja, met USB-C lukt het makkelijk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is er een product die op deze manier werkt?
Mijn antwoord klopte toch, deze werken met USB-C:
Nedis HDEC35200BK
Netgear SC101 Storage Central
Icy Box IB-360UE-B-BL
Te vinden en filteren op Tweakers.net.
USB-C is vanaf 2014 en later in steeds meer apparaten ingebouwd, zoals computers, laptops, tablets, smartphones, externe harde schijven, en andere accessoires.
Dit type connector biedt een snelheid van maximaal 10 Gbit/s aan prestaties, terwijl tegelijkertijd tot 2 A kan worden belast bij 5 V, en optioneel ook op 5 A bij 12 V (60 W) of 20 V (100 W). Hiermee is het zelfs mogelijk om een laptop van energie te voorzien.
SimonV