Hoe kan ik bezuinigen op inktcardridges?

Ik heb een HP printer in mijn bezit waar alleen orginele HP inktcardridges in gebruikt kunnen worden. Deze orginele HP cardridges zijn best prijzig!!
Hoe kan ik hier op cardridges of printkosten bezuinigen?
Is het misschien toch beter om een andere soort printer aan te schaffen? Hoe besparen jullie op prints?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (12)

Je kunt bij gespecialiseerde bedrijven je cartridges bij laten vullen. Makkelijk te vinden via google.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik koop altijd die Pelikan cartidges. Er is vast ook wel een versie daarvan die werkt in jouw printer. Is een stuk goedkoper en die werken ook prima.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik werk zelf met een software programma genaamd Inksaver. Nu zul je zeggen: "Inkt besparen door middel van een computer programma?". Geloof met het werkt echt. :) Helemaal als je regelmatig print dan merk je het effect en hoelang je extra gebruik kunt maken van je cartridges.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit klinkt wel interessant inderdaad. Een oplossing voor op de lange termijn. Ga me eerst even inlezen. Thx Valentino!
Er staat op de verpakking dat je alleen orginele HP cardridges kan gebruiken...

Dit is gewoon een slimme marketingtruc, omdat de winstmarges op inkt veel hoger zijn dan die op printers.
Het is wel degelijk mogelijk om een vervangend type te gebruiken.
Durf je die gok niet te nemen, dan kan je met je lege cardrigde naar een Refill-shop. Hier kunnen ze de orginele cardridges met inkt bijvullen. Het is wel aan te raden om dit snel nadat ze leeg zijn geraakt te doen, anders droogt het restje inkt dat achterblijft op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ga hier maar kijken een stuk goedkoper en betrouwbaar!

http://www.abcinkt.nl/shop/
succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maak gebruik van EcoFont het inktzuinige lettertype !!!

Om dit te krijgen zie de bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag je bij elke print af of hij echt nodig is.
Zet je standaard instellingen op 'draft'. Dit scheelt echt heel veel!
Als je zo nu en dan een brief of rapport afdrukt die echt mooi moet zijn, of een foto, zet je de instelling even op hoge kwaliteit.
Ook bij fotos' goed nadenken of ze nodig zijn en hoe mooi ze zijn moeten voor het doel van dat printje.

Als je hier een beetje bewust van wordt, scheelt dat echt veel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door minder te printen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of kleiner printen, dat kan ook...

en dan print je er een vergrootglas bij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn mij twee inktbesparende lettertypes bekend.
Spranq Eco Sans. (Kan gratis gedownlood worden) En Century Gothic. Verder heb ik bij Aldi en Blokker een navulset gekocht,(€ 5.00) dit bevalt uitstekend. In mijn orginele HP inktcardridges spuit ik dat in met een bij de inkt geleverde injektiespuit. Alleen de inktniveaumelder meldt dat de inkt op is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed shoppen! En korting vragen. 123inkt.nl is een van de goedkoopste. En op printer.com je eigen printer en verbruik intypen en dan kijken hoeveel je kunt besparen met eventueel een nieuwe printer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie bij veel antwoorden staan dat je je cartridges kan hervullen. Ik heb daar slechte ervaringen mee. Ik heb dat één keer geprobeerd en ik kon mijn printer daarna weggooien, de inkt lekte eruit en de printer was stuk.
Dus als je dit wilt doen, check dan wel even bij andere mensen of zij ervaring hebben met dat bedrijf.
Persoonlijk koop ik mijn cartridges altijd bij kruidvat.nl, zij verkopen alle soorten en merken cartridges en hebben voor veel cartridges een vervanging van het eigen merk die een stuk goedkoper is. Ik ben hier altijd heel tevreden over.