Wat kan ik doen tegen het crashen van mijn PC?

dus als hij crashed krijg ik een blauw scherm (bij probleem oplosser werkt het ook niet)
dus ik heb de volgende onderdelen in mijn pc zitten(desktop)
CPU:
Intel Core i5-4440 Boxed
Moederbord:
ASRock H81M-DGS
Grafische kaart:
MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
interne hardeschijf:
Seagate Barracuda, 1TB
geheugen intern:
Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X
Voeding:
be quiet! Pure Power L7 430W
SSD:
Samsung 850 Pro 128GB

Dat waren ze,antwoorden mag graag alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
gvrox
5 jaar geleden
Welke foutmelding staat er in de blue screen ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niks het is dus hardwarematig

Antwoorden (1)

Dit is op afstand niet te zeggen. Het kan namelijk een kapot moederbord zijn, een kapotte harde schijf, kapotte geheugenbank, kapotte videokaart, etc..
Als je onboard (dus op het moederbord) een aansluiting (VGA, DVI, HDMI) voor een monitor hebt zitten, dan kun je de videokaart er uit halen om te kijken of dat het probleem oplost. Als je meerdere geheugenstrips op je moederbord hebt zitten, dan kun je die ook één voor één er uit trekken en telkens als je er eentje uit hebt gehaald het programma memtest draaien. Nogmaals, het kan aan heel veel liggen.

Als bovenstaande je niks zegt, begin er dan niet aan en breng je PC naar een computerwinkel.