Hoe krijg ik mijn cardreader weer aan de praat?

Mijn cardreader doet het niet meer, en als ik in apparaatbeheer kijk staat er een geel driehoek met een uitroepteken erbij.
Ik heb een Realtek PCIE cardreader en een fujitsu lifebook s751.
Als ik op eigenschappen klik komt er bij apparaat status een foutmelding te staan (zie foto)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Het beste antwoord

Klik bij Stuurprogramma op Bijwerken.
Windows vraagt je nu of je automatisch of handmatig naar bijgewerkte stuurprogramma's wilt zoeken. In het eerste geval wordt er op internet gekeken of er driver-updates voor de geselecteerde hardware beschikbaar zijn. Als dat zo is, worden deze automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Als dat niet gebeurt: zoek zelf naar stuurprogramma's op de harde schijf van je computer. Download de driver hier:
http://www.realtek.com.tw/Downloads/downloadsView.aspx?Conn=3&DownTypeID=3&Level=4&PFid=25&PNid=15
en installeer deze vervolgens handmatig.
Start de computer opnieuw op.
Als dit niet helpt, kan het helpen bij Stuurprogramma het stuurprogramma eerst te verwijderen.
__________________
Dit probleem komt vaker voor. Een andere oplossing die ik vond, nogal rigoureus:
Download en installeer Windows 10 van deze link
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
De installatie zal stoppen als je wordt gevraagd om Realtek PCIE Card Reader handmatig te deïnstalleren.
Hierna klik je op de back-optie en vervolgens wordt gevraagd welke bestanden je wilt bewaren. Klik op 'Alleen persoonlijke bestanden' en installeer vervolgens opnieuw.
_____________________
Je zou nog kunnen proberen of deze driver wel werkt:
http://www.dell.com/support/home/us/en/04/drivers/driversdetails?driverid=6g1jt
SimonV