Cd wilt niet meer openen laptop loopt ieder keer vast, cd is krasvrij, valt het nog te redden?

Was bezig met het knippen van afbeeldingen op de cd en het te plaatsen op mijn laptop. Alleen mijn laptop liep op een gegeven moment vast en ik moest geforceerd de laptop afsluiten om het weer aan de praat te krijgen. Alleen nadien leest de laptop de cd niet meer. Alle andere cd's leest die wel gewoon.

Je kan wel gewoon zien dat er een bepaalde geheugen op de cd staat, maar zodra je erop klikt begint alles vast te lopen en krijg je bovenaan het volgende te zien; ''deze computer (reageert niet)''.

Cd is nog maar enkele dagen oud en er zit dan ook helemaal geen kras of iets dergelijks op.

Heb geprobeerd om via ISObuster en DVD decrypter en andere recover software te recoveren, maar dat is natuurlijk niet gelukt omdat er een leesfout aanwezig is.

Kan ik de cd als verloren beschouwen of zijn er nog handige tips die ik kan uitproberen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Het is niet de bedoeling labels te plaatsen die de CD tijdens het draaien uit balans brengen, alleen speciale ronde labels zorgen ervoor dat de CD die toch aardig hard in de rondte gaat niet gaat vibreren, nu juist deze vibraties zorgen ervoor dat de CD niet goed gelezen wordt.