Hoe maak ik een netwerkschijf voor 2 pc's op totaal verschillende locaties?

Ik wil een opslagruimte hebben voor mijzelf en iemand anders waar we bestanden kunnen delen en inzien. De bedoeling is dat we beide een map of een schijf op de pc hebben waar we bestanden in kunnen zetten. Is het mogelijk om mijn externe harde schijf te gebruiken als netwerkschijf of een goedkope kleine pc te laten werken als server en die schijf te gebruiken tussen ons twee?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Is het niet handiger om cloud storage te gebruiken? Iets als google drive, kun je ook mappen delen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben daar niet zo in thuis, heb ik dan gewoon een map op mijn pc die we beide kunnen openen?
TurfGraver
6 jaar geleden
Een map op internet.
Daar kunnen jullie dan allebij bij als je dat wil. Iemand anders niet.
paulus811
6 jaar geleden
En als het wel iets mag kosten, overweeg dan een NAS. Die zijn niet zo heel duur meer en bij uitstek geschikt voor dit doel (en meer).
paulus811
6 jaar geleden
Sommige routers kun je ook als NAS configureren. Door er een externe HD aan te hangen kun je er beide bij via jouw interne netwerk of van buitenaf via internet. Wel goed beveiligen uiteraard.

Antwoorden (1)

Met dropbox of google drive, kan je dat doen.
Je hebt dan ieder locaal een map en alles word via internet gelijk gehouden.
En gratis!