Kan ik SATA kabels omwisselen van schijven?

Hoihoi, ik ben op het moment een nieuwe computer (Medion AKOYA P42000 / MD 34060) aan het installeren voor mijn grootmoeder. Nu zitten we met het probleem dat alle bestandjes op een aparte schijf staan en dat ik via de BIOS de 2e schijf niet als opstartschijf kan selecteren, ik kan hem zelfs niet zíen in de BIOS! (terwijl ik de schijf wel kan zien in Mijn Computer).
Kan ik misschien de SATA kabels omwisselen? Want schijfletter veranderen werkt/kan ook niet..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Staat er wel een besturingssysteem op die schijf dan?

Antwoorden (1)

Ja je kan wisselen of zelfs maar 1 HDD aansluiten zodat er maar 1 HDD kan opstarten.
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hij start nog steeds uit de losgekoppelde schijf. Huh?!
LeonardN
6 jaar geleden
Dat kan niet. Dan start hij van de schijf die nog gekoppeld is. Weet je wel hoe een HDD, SSD en een DVD-speler verschillen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja, ik heb zelf ook een keer een pc gebouwd
LeonardN
6 jaar geleden
Maar ben je al een stap verder of wijzer?