Wat zijn verschillen tussen goedkope en dure game pc's?

Ik zie op internet game pc's vanaf 550 euro tot wel duizenden euro's. Wat zijn de verschillen van deze pc's en zijn ze ook belangrijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
ronron1212
6 jaar geleden
er zijn er ook voor 10 euro
ronron1212
6 jaar geleden
Welke games zijn dat dan vanaf 550 euro
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
GamePC's. PC's waarop je games speelt.
https://gamepc.nl/

Antwoorden (2)

De verschillen zitten in de componenten en ja dat is van enorm belang. De belangrijkste componenten zijn:

GPU of de videokaart, deze bepaalt voor een groot deel de grafische kracht.
CPU of processor, deze bepaalt de overige rekenkracht en ook een deel de grafische kracht.

Er zijn videokaarten en processoren van 50 eu tot 1000 eu. Daarnaast kan je er ook voor kiezen 2 videokaarten er in te doen. Daarvoor heb je wel een duurder moederbord nodig. En dan heb je nog meer keuzes als meerdere HDD's en/of een SSD.

Als je nieuwe AAA-games op de hoogste settings wil spelen met 60FPS dan moet je flink investeren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens zit er op een gegeven moment een soort grens aan hoeveel geld je erin kan stoppen vs hoeveel meer prestaties je eruit kan persen.
Van 500 eu naar 1000 eu kan je makkelijk dubbele prestaties verwachten. Van 1000 naar 2000 zal je niet meer die verdubbeling halen en van 2000 naar 4000 mag je hopen dat er nog een stijging in zit.

Toegevoegd na 1 uur:
https://nl.hardware.info/reviews/6834/18/nvidia-geforce-gtx-1060-review-mid-range-van-nvidia-benchmarks-dx12-rise-of-the-tomb-raider

Zeker als je dus 4K en hoge settings wil zal je als snel naar de duurste nieuwste videokaart moeten grijpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een betere vraag is wat wil je gaan doen met de pc
het is als met een auto met een fiat panda kom je van a naar b met eem Mercedes sl 500 kom je ook van a naar b het gaat alleen wat sneller en comfortabeler
goedkope pc leuk om te internetten en mailen wil je echt gamen dan moet je duurder gaan en ja kaartspelletjes zijn ook games maar dat soort game word er niet bedoelt als we praten over een game pc