Heb ik een GTX 1070 videokaart nodig?

Hallo,

Ik heb een vraagje; ik wil een pc samenstellen maar ik blijf een beetje haken bij de video kaart.
Ik zat te denken aan de GTX 1060 maar ik hoorde experts praten over dat je beter een 1070 kan nemen omdat je er dan langer mee kan doen.
Ik ging kijken en zag dat ze €500+ kosten! (1060 kost ong €340,-)
Dus mijn vraag is: is het inderdaad aanbevolen om de 1070 te nemen ipv de 1060?
Mijn idee:

Processor: Intel Core i5 7600
Videokaart: MSI Geforce GTX 1060
Moederbord: Asus B250M-A
Harde schijf: 2TB HDD
Boot schijf: 256GB SSD
Ram: 16GB

Ik ga vooral gamen (denk aan intensive games zoals GTA V, The Witcher 3, CSGO), ook wil ik soms gaan renderen (ik hoef geen i7 hoor ;) )

Alvast bedankt,
Tim

P.S:
Ik kom van een laptop, dus eigenlijk is alles al beter, maar ik zou toch graag advies ontvangen :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb een 1060 en The Witcher 3 draait daar prima op (1920x1200@ 60hz). Je kan altijd een zwaardere duurdere kaart nemen, maar na de 1060 betaal je bijna 2x meer voor 20%-30% meer FPS. Of je het dat waard vind moet je zelf weten. En ja je kan er langer mee gamen, maar je kan ook het verschil op een rekening zetten en straks een 1260 of 1360 kopen en je 1060 verkopen die dan weer makkelijk een 1080 bijbeent, https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Adobe-Photoshop-CC-2017-Intel-Core-i7-7700K-i5-7600K-Performance-879/#RawBenchmarkResults
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tnx voor de antwoorden

Antwoorden (1)

http://www.game-debate.com Op deze site kun je de hardware van je pc invullen en zo kijken op welke instellingen je een bepaalde game kan spelen je hoeft niks te downloaden.

Jij kan de game the witcher 3 spelen op high settings op full hd met een gtx 1060

De ene foto is met de gtx 1060 en de andere is met de gtx 1070 (allebei van msi)

De 1070 werkt 52% beter dan de 1060 ik zelf zou kiezen voor de gtx 1070 maar die keuze is niet aan mij maar aan jou.