Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er een prestatie verschil tussen duurdere moederborden??

Ik heb een pc met een i5 6400
,Gtx 970
maar mijn moederbord is stuk, ik heb nu een h110 maar als ik een duurdere moederbord haal krijg ik dan meer fps of niet??
Ik weet dat je met duurdere moederborden meer opties heb maar dat boeit mij niet zoveel, ik was meer benieuwd of je prestatie verschil hebt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor een marginale gebruiker zoals ik je zie maakt het gebruik van een goedkoper board niet veel uit als je die extra mogelijkheden je niet boeien. Echter worden goedkope boards ook samengesteld uit goedkope componenten, de winst moet immers uit de lengte of uit de breedte, en goedkope componenten drukken de prestaties, naast de magere uitrusting. Dus ja, er zit prestatie verschil in als je voor een goedkoop board gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zit er een prestatie verschil tussen duurdere moederborden?

Nee, en als ja, dan is het verschil zo marginaal dat ik nog geneigd ben nee te zeggen. Denk aan 81 fps vs. 80 fps.
Eem duurder moederbord koop je vanwege de meerdere opties die deze geeft, of de kwalitatief betere onderdelen, maar die geven niet per se meer rekenkracht. Die zit voor 99,9% in GPU+CPU+RAM.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding