Waar vind ik een goede geluidsdriver?

Komt de laatste tijd vaker voor dat het geluid op m'n laptop niet meer werkt. Ik zoek me rot naar een geluidsdriver. (Ben de link vorige keer vergeten op te slaan). Waar haal ik een werkende driver vandaan? Net de driver van Lenovo zelf gedownload en geïnstalleerd, maar die werkt niet.

Laptop met Windows 8.

Toegevoegd na 55 minuten:
Tijdens het repareren heb ik waarschijnlijk iets gedaan, want filmpjes draait ie niet meer af.

Muziek wordt helemaal niet meer afgespeeld. Net nog wel, maar toen was er alleen geen geluid. Dus ik heb waarschijnlijk ook een andere driver verwijderd.

6 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Windows 8 is beetje een aflopende zaak, het is net als Vista een mislukt OS waar geen ondersteuning meer voor geldt naar de OEM's
Up naar W10, als je wilt blijven steken dan moet je in de periode dat het OS nog huidig is al je drivers downloaden en in de backup plaatsen zodat je altijd kunt teruggrijpen, je mag niet verwachten dat alles maar paraat op internet aanwezig blijft. Maar om je antwoord te geven, als je vraagt naar een driver, dan moet je het type kaart vermelden, anders is het als roepen in de woestijn...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is ook handig als je ons kunt vertellen welk merk/model laptop je hebt.

Antwoorden (1)

Meestal als je in Google intypt "Driver (MERK LAPTOP)" word je na snel zoeken al meteen doorverwezen naar de website van de fabrikant waar alle drives te vinden zijn.

En zo niet dan is de link in de bron een alternative oplossing.
Dit zal ook werken voor Windows 8.