Hoe weet ik of dat een moederbord 2 sloten heeft (videokaart)?

Ik ben bezig met een pc te bouwen, maar een asus dual rx 480 neemt 2 sloten in beslag hoe kan ik weten of dat een moederbord 2 sloten heeft?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt niet per se 2 sloten nodig, maar de ruimte van 2 sloten. In de regel kan bijna elk mobo een dubbelslots videokaart aan. https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001420729.jpeg Een videokaart gaat in het lange slot en neemt de ruimte in naar beneden toe. Dus deze valt ook over het kleine slot heen. Het is vrij lastig om een mobo te vinden welke geen 2 slots videokaart kan huisvesten. Enige is dat je soms een PCIe x1 slot verliest. Maar ja geen mens die die gebruikt. En anders zit er op dit mobo dus nog een tweede x1 slot,
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3 - 1.0 Beschikt die over 2 sloten, dat jij weet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
of weet jij een beter moederbord voor die prijs?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://img.ebyrcdn.net/714820-722061-800.jpg Zeg het maar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is toch die lange streep links van de cpu? met daaronder die 2 kleine?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet niet wat beter is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies, je snapt het al.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thnx!

Antwoorden (2)

Heel simpel, je kan het zien. Zoek met Google het moederbord van je keuze en bekijk het via plaatjes-kijken. Voeg daarna aan de code waarmee je zocht, "specifations", "information" oid toe en ga weer zoeken. Er zijn dan sides genoeg met alle informatie over het moederbord. Je zou zelfs kunnen zoeken met merk en code van de grafische kaart plus "moederbord" dan zie wellicht een goed passende keuze.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jouw videokaart heeft een interface, bijvoorbeeld: PCI-e 3.0 x16
Hiermee sluit je jouw videokaart aan op het moederboard.
Kijk bij de specificaties op het moederboard of het moederboard ook deze interface heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vrager bedoelt wat anders. Die wil weten of zijn dubbelslots videokaart wel past. https://www.pcper.com/images/reviews/816/08.jpg