Hoe los ik dit probleem met mijn toetsenbord op?

Sinds anderhalve week heb ik een probleem met mijn toetsenbord. Naast de " enter knop" zit de toets voor " en '. Als ik bv. de dubbele aanhalingstekens wil gebruiken ("), krijg ik er steeds 2 achter elkaar. Dit zelf gebeurd ook bij een enkel aanhalingsteken ('). Dit gebeurd alleen bij deze toets. De rest werkt gewoon zoals het moet en het toetsenbord staat ook ingesteld als "Verenigde Staten" .
Is dit probleem op te lossen, want het is echt heel irritant?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Thecis
10 jaar geleden
Ik ken het effect wel, maar de aanhalingstekens (enkel of dubbel) komen pas op het moment dt het volgende teken ingevoerd wordt. Als je er dan de eerste keer op drukt gebeurd er niets, bij de tweede keer zie je het dubbel.
Ik zou niet weten wat je er aan moet doen, ken het idee wel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is bij mij ook het geval. Door tegelijk SHIFT en CTRL (beide linksonder op het toetsenbord) in te drukken is dit probleem wellicht op te lossen. Dit is een stuk minder omslachtig.

Het beste antwoord

Je moet niet alleen het soort toetsenbord instellen, maar ook de toetsenbordtaal (die kan verschillen van de taal van je computer).

Als je rechtsonder in de taakbalk een blauw vierkantje hebt met daarin twee letters, kun je daarop klikken. Verander eens "NL" in "EN" en kijk of dat helpt.

Helpt dat niet, ga dan naar het Configuratiescherm, kies "Land en Taal", en klik op de tab "Toetsenborden en Talen". Klik dan op de knop "Toetsenborden wijzigen...". Mijn instellingen zie je in onderstaande schermafdruk; als je jouw instellingen gelijk maakt aan de mijne, zou dat jouw probleem moeten oplossen.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het probleem hiermee wel opgelost, alleen veranderen de instellingen ieder half uur weer naar de vorige, zodat ik het iedere keer opnieuw moet doen. Maar denk wel dat ik dit probleem snel ga oplossen. Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Dit komt meestal door MallWare. Haal even MallWare bytes over je computer heen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk is toch je toetsenbordinstelling gewijzigd. Er zijn verschillende varianten van indeling "Verenigde staten". Normaal gesproken staat deze op "Verenigde staten (Internationaal)". Hierbij verschijnt de aanhalingsteken niet gelijk, maar pas nadat een volgend teken wordt ingetoetst. Bij indeling "Verenigde staten" verschijnen de aanhalingstekens wel direct.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maakt niet uit welke van de 2 ik gebruik. In beide gevallen krijg ik toch gelijk 2x het teken... :(
Dit soort gevallen heb ik ook regelmatig alleen bij andere tekens. Door de 'shift' en de 'ctrl' toetsen tegelijk in te drukken is dit euvel bij mij verholpen en worden de juiste tekens weer weergegeven. Misschien dat dat bij jou ook het geval is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas, dat werkt bij mij dus niet.