Hoe los ik dit probleem met mijn toetsenbord op?

Sinds anderhalve week heb ik een probleem met mijn toetsenbord. Naast de " enter knop" zit de toets voor " en '. Als ik bv. de dubbele aanhalingstekens wil gebruiken ("), krijg ik er steeds 2 achter elkaar. Dit zelf gebeurd ook bij een enkel aanhalingsteken ('). Dit gebeurd alleen bij deze toets. De rest werkt gewoon zoals het moet en het toetsenbord staat ook ingesteld als "Verenigde Staten" .
Is dit probleem op te lossen, want het is echt heel irritant?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet niet alleen het soort toetsenbord instellen, maar ook de toetsenbordtaal (die kan verschillen van de taal van je computer). Als je rechtsonder in de taakbalk een blauw vierkantje hebt met daarin twee letters, kun je daarop klikken. Verander eens "NL" in "EN" en kijk of dat helpt. Helpt dat niet, ga dan naar het Configuratiescherm, kies "Land en Taal", en klik op de tab "Toetsenborden en Talen". Klik dan op de knop "Toetsenborden wijzigen...". Mijn instellingen zie je in onderstaande schermafdruk; als je jouw instellingen gelijk maakt aan de mijne, zou dat jouw probleem moeten oplossen.  

Dit komt meestal door MallWare. Haal even MallWare bytes over je computer heen

Mogelijk is toch je toetsenbordinstelling gewijzigd. Er zijn verschillende varianten van indeling "Verenigde staten". Normaal gesproken staat deze op "Verenigde staten (Internationaal)". Hierbij verschijnt de aanhalingsteken niet gelijk, maar pas nadat een volgend teken wordt ingetoetst. Bij indeling "Verenigde staten" verschijnen de aanhalingstekens wel direct.

Dit soort gevallen heb ik ook regelmatig alleen bij andere tekens. Door de 'shift' en de 'ctrl' toetsen tegelijk in te drukken is dit euvel bij mij verholpen en worden de juiste tekens weer weergegeven. Misschien dat dat bij jou ook het geval is?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100