Waaom komt er geruis uit mijn speakers?

Ik heb 2 Mobo s (MSI en Asus)
Geen Geaarde stopcontact,

Maar bij de MSI hoor ik geen geruis ! En bij de Asus Wel !

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kapotte kabel?
TurfGraver
7 jaar geleden
Zelfde voeding?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelfde voeding en Zelfde speaker !
TurfGraver
7 jaar geleden
Dan zal het wel aan de geluidskaart op de MB liggen. Of dat bij de Asus een ingang open staat (in de mixer) en bij de MSI niet.
Let wel, er zijn er ook die bij geen geluid de uitgang dempen (en je dus geen ruis hoort),
maar die er bij geluid wel degelijk is. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laat mij raden de goedkoopste moederbord geeft het slechte geluid. Het kan ook zijn dat op het ene moederbord een condensator stuk of los zit. Op een moederbord zijn die dingen niet te meer te repareren of alleen als je speciale gereedschap hebt en een zeer vaste hand. Als pech hebt zit de ruisfilter in de chip.
Of gaat het om dezelfde geluidchip??

Antwoorden (3)

De vraag is of het mama-bord het zelf doet of het oppikt van iets anders. Een jan-boeren-fluitjes methode is om een metalen fijnmazig rooster te bewegen om de PC. Hou het rooster met een vochtige hand vast. Het het geruis over, dan komt het door iets dat achter het rooster zit. Heb je zo gauw geen rooster, neem dan bijvoorbeeld een grote metalen zeef. 100% Zeker is het niet, maar dan moet er iemand bij komen met dure meet-apparatuur. (Een nieuw moederbord is dan waarschijnlijk goedkoper.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk niet dat de ruis een draadloze oorzaak heeft. Maar het zelf doet of de ruis uit de voeding niet goed weg filtert of gewoon ruzie heeft met de voeding of een ander component uit de zelfbouw kit.
Meestal zijn onboard geluidskaarten minder goed dan losse geluidskaarten, dit is de laatste tijd minder het geval, de kwaliteit wordt wel beter maar niet zo goed als een losse geluidskaart.
Waar onboard geluidskaarten vaak last van hadden (kan dus nog steeds) is dat er elektrische interferentie is. Je kan dit oplossen door een losse geluidskaart te gebruiken.

Twee andere tips, die je kan proberen om dit op te lossen.
Heb je ook andere speakers geprobeerd op dit moederbord? of via een andere uitgang je koptelefoon?

Je kan ook proberen de drivers opnieuw te installeren die bij je moederbord horen, hier kan ook het probleem in zitten.
7 jaar geleden
Het lijkt erop dat het ene moederbord wel de aarde aangesloten is en bij de andere niet. Of dat de geluidschip op de ene moederbord gewoon een stukje beter is. Bij moederborden wordt soms gekozen voor een 5 cent goedkopere onderdeel puur om kosten te besparen.
En dat kun je dan oplossen door een zeer goedkoop antiruis filtertje in de kabel van de speakers te plaatsen.