waarom werkt mijn geluidskaart slecht?

hallo,

ik heb een simpele geluidskaart(zie bijlage) op mijn usb-hub aangesloten. in een normale usb aansluiting heeft mijn geluidskaart altijd goed gewerkt. maar als ik hem in mijn usb-hub plug, kraakt het geluid heel erg.
op mijn usb-hub is ook een wifi-adapter en een usb-stick aansgeloten.

is dit probleem de verhelpen als ik een usb-hub met extra voeding koop? of is dit probleem op een andere manier te verhelpen?

met vriendelijke groet,

peter

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is er geen mogelijkheid hem direct aan te sluiten? Wat gebeurt er als je enkel de geluidskaart inprikt?
TurfGraver
7 jaar geleden
Zeker zou een gevoede hub kunnen helpen, tenzij het probleem (gedeelde) bandbreedte is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
MrTomaat; Wat bedoel je met de eikel van de geluidskaart En trufgraver. Wat is de brandeerste? Mvg peter
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Enkel=alleen Wat gebeurt er als je alleende geluidskaart inprikt?(en de andere dingen uit de hub haalt) Bandbreedte moet je zo zien. Elk apparaat belast de USB-hub een beetje, er zit een maximum aan. Als er teveel apparaten op zitten die allemaal veel data overpompen kan de hub overbelast raken. Althans ik neem aan dat turf zoiets bedoelt. Het zou wellicht ook nog kunnen komen door een slecht afgeschermde hub.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké helder. Als is dus een 3.0 USB hub met voeding koop, moet het goed komen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zegt niemand. Het zou kunnen, maar niks is gegarandeerd. Maar nogmaals. Wat gebeurd er als je alleen de geluidskaart in de hub doet en verders niets?
TurfGraver
7 jaar geleden
Ik lees:
"in een normale usb aansluiting heeft mijn geluidskaart altijd goed gewerkt"
Kortom, probleem lijkt door hub te ontstaan. 3.0 hub wel op een 3.0 usb poort aansluiten, anders is het zinloos.
En eh, garaties zijn er niet. ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De geluidskaart werkt inderdaad wel goed als je hem als enige in de hub aansluit. Dus ik ga het er maar op wagen denk ik. Bedankt voor de hulp!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat maakt dat een gevoede hub niet het waarschijnlijkste antwoord is. Heb je maar 1 USB connector op je apparaat? Kan je niet de USBgeluidskaart op een andere uitgang zetten als enige en de hub op de tweede uitgang?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké, ik zal zelf kijken wat de mogelijkheden zijn. In ieder geval bedankt voor het meedenken

Antwoorden (1)

USB hub met extra voeding is mogelijk beter.

USB porten die niet direct op de computer aangesloten zitten krijgen minder stroom. Hierdoor is het verstandig om aparten die belangrijk zijn of veel stroom nodig hebben voor goede functie hier direct op aan te sluiten.

Ook voor gevoelige aparten (storing gevoelig) is het verstandig om deze direct erop aan te sluiten.

Voorbeelden zijn:
Externe hardeschijf. (werkt mogelijk niet op hub)
Wifi via USB (werkt mogelijk trager, weinig signaal of niet)
Audio (mogelijk storing of lager volume)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt, ik zal kijken wat de mogelijkheden heden zijn voormij. En in elk geval de wifi-adapter en geluidskaart niet op de hub aansluiten. Ontzettend bedankt!