Wie kan mijn helpen bij het herkenen van mijn SD kaart in de bios?

Het is een sandisk SD kaart net nieuw.
Hij word wel herkend in Windows maar niet in de bios ik heb van deze SD kaart een opstartbare kaart gemaakt met Windows 10 er op alleen als ik dan naar bios ga zie ik hem nergens USB staat aan in de bios maar toch zie ik hem niet staan.
Als ik dan tijdens het opstarten op ESC druk kan ik alleen kiezen tussen DVD spellen of harde schijf maar niet uit mijn SD kaart wat moet ik doen.
Ik heb een Asus R513C windows 10.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wil je wi 10 draaien of installeren vanaf de sd kaart?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee
TurfGraver
7 jaar geleden
Wat nee?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
windows 10 staat al op mijn laptop allen is het nu een 32 bit en ik wil 64 bit en die staat op de sd kaart alleen krijg ik hem niet te zien in de bios wel gewoon in windows en kan hem ook openen alleen niet installeren vanuit vindows en das normaal hij moet instaleren bij het opstarten
TurfGraver
7 jaar geleden
Je wil hem dus installeren vanaf SD.
Niet alle bios ondersteund SD, soms wordt het gezien als USB. Start volgorde in de bios al eens aangepast?
p.s. neem aan dat de SD bootable is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja al geprobeerd maar wekt niet en ja hij bootable
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
helaas niks helpt wat moet ik doen of is het gewoon niet mogelijk om sd kaart te laten starten via bios
TurfGraver
7 jaar geleden
Zelden.

Antwoorden (1)

Het is een SD-kaart en geen USB-schijf. Dus zie je 'm ook niet als USB. Mogelijik moet je de ' Secure Boot' optie in de BIOS (of UEFI) aan of juist uit zetten. Kijk ook eens bij de boot opties of je 'Legacy' boot aan kunt zetten of juist uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ga het even proberen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
gedaan wat je zij maar zonder succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou als alternatief kunnen proberen om de SD-kaart in een USB-kaartlezer te doen en te kijken of deze wel zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
die heb ik nu niet moet ik die eerst kopen overigens heb ik hier nog een USB stick liggen van Sony 8GB alleen heel raar als ik hem aansluit op mijn laptop doet hij niks en hij is ook niet terug te vinden bij apparatenbeheer maar als ik hem aansluit en ik ga naar de bios zie ik de USB stick wel wat kan het probleem hier zijn anders kan ik daar windows 10 op zetten maar dan moet wel reageren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wanneer de USB-stick wil zichtbaar is in de BIOS. Dan moet je daar van kunnen opstarten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bios heeft bijna nooit SD kaar support.