Komen er updates voor bluetooth?

De meeste apparaten hebben versie 4.0, terwijl er ook een versie 4.1 en 4.2 bestaat. Is het technisch mogelijk om die versie 4.0 te updaten?

7 jaar geleden
in: Hardware
4.5K

Antwoorden (1)

Het is technisch mogelijk om een 4.0 apparaat te updaten naar 4.1 en het is ook mogelijk voor sommige 4.2 features, hoewel je voor geheel 4.2 je hardware moet vervangen.

Of dat ook gaat gebeuren voor de apparaten die jij hebt valt niet te zeggen. Soms is het ook niet relevant voor alle hardware.

De zinnen die aangeven dat het kan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Bluetooth_4.1
This specification is an incremental software update to Bluetooth Specification v4.0, and not a hardware update
(software update mogelijk)

https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Bluetooth_4.2
Some features, such as Data Length Extension, require a hardware update.[75] But some older Bluetooth hardware may receive some Bluetooth v4.2 features, such as privacy updates via firmware.
(gedeeltelijke softwarematige update mogelijk)

Toegevoegd na 46 seconden:
Kortweg is het antwoord ja, er komen/zijn updates voor sommige BT 4.0 apparaten.