Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Opstart problemen in WIndows 7

Ik heb een USB HD van 1,5 TB. Als ik de computer aanzet en de HD is aan (dmv een draaiknopje wat meteen een LED harder of zachter laat branden)bijvoorbeeld bij opnieuw opstarten, dan blijf hij "hangen" wat kan dit veroorzaken, kan ik het oplossen en zo ja hoe?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik kan in de BIOS niet instellen dat ik van UsB kan booten.
Anders kon ol hem wel met usb to flash bootable maken.
Het is puur dat als hij aan staat tijdens het booten dat de compter tijdens het opstarten gewoon stopt en niet meer verder gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
886

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zit het aftasten van de aanwezigheid van een USB-disk ingesteld in de BIOS. Dat kun je uitzetten door in de BIOS te kiezen voor een andere boot-volgorde, bv. HD éérst (en only). Je kunt in de BIOS komen door tijdens het opbooten van je PC een bepaalde toets in te drukken, dat verschilt per PC, soms is dat F1, soms F12, soms ESC; daarna kom je in het BIOS-menu (tenminste als geen wachtwoord is ingesteld) en kun je zoeken naar de boot-volgorder om dat aan te passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moederboard kan niet booten van USB (Asus P4P800VM de luxe. Bios onlangs geflashed dus up to date.
Bootsequence staat op HD, DvD en A.
Verder heb ik nog een USB stick (I) en die is wel bootable. en een HD D en dvd speler E: en cd speler F: en dat data station G
Je computer wil opstarten vanaf je usb-disk. Die is echter niet opstartbaar, omdat er geen besturingssysteem op staat. In je bios kun je de interne harddisk voorrang geven boven je usb-disk. Dan moet het probleem opgelost zijn. Je kunt ook je usb-disk later aanzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding