Wat is er met pijn pc aan de hand? Foutmelding: geen signaal

Al sinds anderhalve week geeft mijn desktop pc de foutmelding 'geen signaal' weer. Dit is vaker voorgekomen, maar na een paar keer goed resetten en het stroom eraf te halen, deed hij het weer. De pc is zelf gebouwd en aangesloten op de videokaart naar de tv met een HDMI-kabel.
Ik dacht dat het aan mijn videokaart lag, dus deed ik een andere videokaart erin, maar nog steeds geen signaal. Van de on board aansluitingen maak ik geen gebruik, omdat mij verteld was dat die het niet deden en ik de pc op de videokaart moest aansluiten. Ik heb ook al de vga en de dvi aansluiting van de videokaart geprobeerd, en een ander beeldscherm/monitor. Dit heeft geen effect.

Ik ben ten einde raad. Hoe kom ik nu erachter waardoor het probleem wordt veroorzaakt?

Hier meer info over de pc:

Intel Core 5
Corsair 400W 400CX
Foxconn H55M-S moederbord
EAH3450/DI/256M

Meer info op verzoek.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
fremar
7 jaar geleden
http://www.nucia.eu/forum/threads/66581-Monitor-quot-Geen-Signaal-quot
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor jouw reactie. de link heeft mij niet geholpen, omdat ik alles wat daar staat al heb geprobeerd

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de bios is gereset. Waardoor de onboard videokaart weer is ingeschakeld. Probeer hem eens onboard aan te sluiten.

Daarnaast is de vraag of de pc pieptoontjes geeft bij het opstarten. Als hij 3 x piept en vervolgens doorstart ligt het aan de videokaart.

Piept hij helemaal niet, dan is de kans groot dat de pc helemaal niet start.

Kijk na het starten eens naar het toetsenbord. Brand het num lock lampje als je het aan drukt?

Zo niet. Dan start de hele pc niet. Dan kan het zijn dat de processor of moederbord kapot is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor jouw reactie.
Ik heb alles al uitgeprobeerd. Het numlock lichtje brandt niet, en als ik op de power knop van de pc druk, sluit die niet af. Hij heeft wel vaker geen beeld gegeven, maar dan resette ik de pc een stuk of 20 a 50 x en daarna deed hij het wel. Ik ben dan bang dat het dan aan een defecte processor of/en moederbord ligt. Die zal ik dus moeten vervangen.