Is het mogelijk om wanneer ik 1 HDD indeel dat ik ergens anders verder kan gebruiken?

Stel er zitten op de HDD fouten aan het begin , kan ik dan verder op 1 ander deel van de HDD.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat doet je harddisk al automatisch (bad blocks reallocation)
Dus als de harddisk tijdens een lees of schrijfactie zo'n bad block tegenkomt dan probeert hij de inhoud te verhuizen naar een block wat nog wel in orde is, en markeert hij het badblock dat deze niet meer beschreven of gelezen kan worden.

Je kunt ook als je de preciese sectors weet een 'dummy' partitie aanmaken die dat gebied bestrijkt en dan niet mounten of letter toekennen, en dan een nieuwe partitie aanmaken in het 'gezonde' deel die je wel mount of een letter toekent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
normaal goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar dan start de PC niet meer op, ik heb dit geprobeerd maar werkt niet.