Je wil een duur ding aanschaffen.

Stel je wil een duur ding aanschaffen, bijvoorbeeld een laptop. Je studeert dus je hebt een krzppe beurs.Hoe kun je een goede keus maken in de wirwar van verschillende configuraties en prijzen.
Je kuntniet altijd testdraaien en eenmaal thuis ondek je dingen die je liever niet had wel en dingen die je liever wel had niet. Hoe kom je dan toch tot de beste keus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.kieskeurig.nl

Het beste antwoord

Je komt tot de beste keus door vooraf goed te overdenken WAT je ermee wilt en HOEVEEL je te besteden hebt.

Check vervolgens het internet op aanschaftips en test rapporten van het betreffende dure ding.

Iemand in je omgeving lid van de consumentengids?

Vraag naar ervaringen met populaire artikelen in je direkt omgeving.

Enne.. wat let je om het artikel van je keuze eens een paar dagen te huren?
Dat kan met veel artikelen en dus ook met de door jou genoemde laptop.

Kijk maar: http://www.compules.nl/main.php?action=notebookverhuur&lang=nl

Even toegespitst op die lap top;

1. Moet 'ie echt mee?
Een draagbare computer die op hetzelfde niveau presteert als een vaste pc kost een kwart tot zelfs vijftig procent meer.

2. En hoe vaak?
Dit ivm het gewicht en formaat.

3. Professionele- of consumenten lijn?
Dit ivm onderhoudscontract onderdelen.

4. Hoeveel garantie?
Dit ivm niet meer te leveren onderdelen en mogelijkheid vervanging bij schade voor gehele nieuw model.

5. Waar gebruikt je 'm voor?
Dit ivm ondermeer levensduur batterij.

6.Hoeveel opslagruimte heb je minimaal nodig?
Bij de meeste notebooks kun je achteraf geen harde schijf bijplaatsen. Schat dus goed in hoeveel opslagruimte je nodig denkt te hebben.

7.En hoeveel geheugen?
Bijna alle notebooks worden op dit moment al verkocht met Windows Vista. Dan is 1 GB werkgeheugen een absoluut minimum, maar 2 GB is te verkiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bepaal eerst wat je met de laptop wil doen. Ga dan op zoek naar de laptop die daar het beste bij past. Laat je informeren in een computerzaak.

Geloof me, op het moment dat je de laptop gekocht hebt zie je de dag erna een laptop die nog meer kan of die goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe goed onderzoek, lees bijvoorbeeld de reviews op review sites. Kieskeurig is een goede site, maar op bijvoorbeeld bol.com kun je ook reviews lezen van de producten die zij verkopen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op marktplaats kijken maar wel goed opletten er staan er genoeg.....................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je studeert, neem dan even contact op met de It-afdeling van je universiteit of hogeschool; die hebben altijd billijke aanbiedingen voor studenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral idd je afvragen wat je wilt. Msn'en, internetten en word draaien kan je op de pc van 4+ jaar geleden net zo goed al de nieuwste supercomputer, wat mensen dan ook beweren. Belangrijke peilers zijn , wil je gamen en wil je hd films kijken, voor gamen is een laptop niet gemaakt namelijk waardoor als je het Wel wilt doen je bij de topmoddelen uitkomt, en dus veel geld. En ook hd films hebben echt veel rekenkracht nodig, iets wat volgens mij vaak vergeten word!. Echt wil je alleen maar documenten typen, msnen en internetten, kan je echt het simpelste van het simpelste kiezen en Wellicht dat je die dan nog volpropt met werkgeheugen zodat je goed kan multitasken.