Hoe los ik lagspikes op met een AMD-FX8120?

tijdens zwaar gebruik van mijn processor daalt het gebruik telkens van 100% naar ~45%, elke keer op exacte tijdstippen, zoals te zien in de foto.
in het bios staan geen warmte of energie beherende dingen aan die het gebruik verminderen.

hier voor had ik een amd fx 4100 die wel normaal werkte.
ook gaat de cooler bij intensief gebruik heel erg hard blazen.
het gebeurd bij elk (intensief) programma, dus ook bij games.

de specs van mijn computer zijn:
moederbord: asrock 960GM/U3s3 FX
processor: AMD FX-8120, standaard cooler
voeding: coolermaster 850 watt

op de eerste afbeelding is te zien wat voor effect het heeft in het taakbeheer, op de tweede foto bovenaan een screenshot van de processor als deze in een lagspike zit en de onderste als de processor wel 100% werkt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1890236/random-single-core-spikes-amd-8120-cpu.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hallo, dit artikel heeft niet geholpen het probleem op te lossen

Antwoorden (1)

Ik zou eens kijken naar de temperatuur, het zou kunnen dat de cpu te warm word waardoor deze zijn snelheid omlaag forceert. Zodra hij weer afkoelt gaat de cpu weer sneller werke en word weer te warm.