Wat is het verschil tussen de 'Intel Celeron G1620' en de 'Intel i5 2400S'?

Ik wil upgraden van de Intel Celeron G1620 naar de Intel i5 2400S.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-2400S-vs-Intel-Celeron-G1620 is de Celeron net iets beter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar het verschil is zo klein dat je het waarschijnlijk niet zal merken.

Antwoorden (1)

Het belangrijkste verschil zit hem in de hoeveelheid ''cores''.
De G1620 is een duo-core processor, en de i5 een quad core. Kort gezegt; de i5 is voor gamen een stuk geschikter aangezien het makkelijker meer dingen gelijk kan doen.