Waarom geeft mijn computer geen beeld en ruik ik een brandlucht?

Mijn computer geeft geen beeld en ik hoor geen piep van de BIOS. De ventilators draaien en de harde schijf hoor ik draaien en laatst heb ik de voeding eruitgehaald om een andere PC te testen. Ik heb hem laatst opnieuw gëinstalleerd en hij gaf even beeld van de BIOS maar toen kreeg ik geen beeld meer. Ik denk dat de moederbord of de voeding het probleem is. Mijn moederbord is een Asrock Prescott 800 met 2X 512MB RAM. Ik gebruik een ingebouwde videokaart in het moederbord en een Pentium 4 met een socket 775. De voeding is van het type Powerman en is 250 Watt. Hij heeft geen condensators die bol staan en of die geknapt zijn. De condensators op het moederbord zijn ook nog goed. Ik kan niets vinden. Wanneer de 4 pin connector los is draaien de ventilators een klein stukje harder en ruik ik geen brandlucht. Met de 4 pin connector wél. Ik weet dat de 4 pin connector voor de CPU is. Ik denk daarom dat het kortsluiting is. Waarschijnlijk in een condensator of spanningsregelaar voor de CPU. Zou ik het kapotte component kunnen vinden door een infrarood temperatuurmeter te kopen en de boel aanzetten en meten wat er heet wordt en dat/die hete component(en) vervangen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat met die infraroodmeter zou je kunnen proberen.
escape
8 jaar geleden
Zo een meter bestaat niet, jammer dat je geen minnen op reacties kunt geven..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel een infrarood warmtemeter.

Het beste antwoord

ik vrees dat je CPU is doorgebrand ? heb je dat bios nog een keer gezien tijdens de eerste opstart ? en daarna nooit meer ? dat vrees ik het ergste.

het feit de je wel een brandlucht ruikt als je de 4 pins connector aansluit
en niet als je de 4 pins niet aansluit houd toch wel in dat je cpu naar de maan is
en dat is echt niet meer te repareren
Er staat duidelijk wel stroom op dus is er "niets mis met je voeding "
dat de ventilator en harde schijven even opstarten is normaal ook als niets anders werkt
een stuiptrek noem het maar zo
helaas pindakaas
einde verhaal.

ik zou het niet meer aandurven er een andere cpu in te stoppen deze brandt hoogstwaarschijnlijk ook door.
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de CPU wel eruitgehaald maar de chips en de condensators onder de CPU lijken nog goed. Ik upload wel een foto van de CPU. Miscchien had die voeding de CPU kapotgemaakt. Ik had hem de laatste tijd kort aan. Ik heb ook gekeken naar de socket en de CPU met een kleine microscoop maar er is geen sluiting in de socket. Misschien naar een andere voeding kijken? Ik kijk wel of ik bij de ijzerboer nog wat goede Pentium 4 processors kan vinden met een socket 775. Misschien heeft mijn voeding geen goede condensators op de uitgang. Ik had wel er een koeler op maar ik had hem eraf gehaald dat je ook naar de CPU en spanningsregelaars kan kijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lukt niet om nog een foto up te loaden:(