ondersteund een sata 3 moederbord een sata 2 kabel?

buiten het feit dat het langzamer is om, kan je een sata 2 harde schijf met een sata 2 kabel op een sata3 aansluiting aansluiten?

8 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
capthavoc
8 jaar geleden
als de kabel en poort past is het prima SATA 3 is backward compatible met 2
geen probleem de schijf is trager natuurlijk maar werkt verder prima. ook is er geen verschil in kabels.

Antwoorden (1)

Ja en er is ook geen echt verschil in snelheid. Als je er een HDD mee aansluit maakt het sowieso niks uit SATA 2 en SATA 3 zijn dan altijd sneller dan een HDD kan halen.

https://www.pugetsystems.com/labs/articles/SATA-cables-Is-there-a-difference-97/

SATA 2 kan 300MB/s aan, dat haalt een HDD niet.