Ik kan op een PC het toetsenbord niet meer gebruiken kent U een oorzaak?

Het Toetsenbord is gecontroleerd daar ligt het niet aan.
De 3 indicatie lampjes branden soms niet dan weer wel.
dit bericht komt van een laptop.
Besturing Win 7

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (1)

Een PC is wezenlijk anders dan een Laptop. Bij een Laptop zijn alle in- en uitvoer devices (toetsenbord,touchpad en beeldscherm) vast geintregeerd in het systeem.
Bij een PC zijn deze onderdelen los en willekeurig aangesloten, aangestuurd door separate driversoftware.

Als van een PC het toetsenbord niet (meer) werkt dan kan dat meerdere oorzaken hebben, al naar gelang de poort waarop het losse toetsenbord is aangesloten.
Is het bijv. een USB toetsenbord met een USB aansluiting, dan kan het zijn dat de USB controller op het moederbord (deels) defect is geraakt. Het kiezen van een andere USB poort kan dan uitkomst geven.
Ook verouderde driversoftware kan dit probleem geven. Dan is het zaak om de driversoftware te updaten naar de nieuwste software.

Bij een Laptop wordt het toetsenbord device al vanuit het BIOS gecontroleerd. Een verouderde BIOS kan aanleiding zijn tot het niet herkennen van het toetsenbord i.c.m. de gebruikte besturingssoftware en diens updates.
Het vernieuwen van de BIOS software via de fabrikant van de Laptop kan dan de oplossing zijn.
Natuurlijk kan ook een technisch defect ( I/O controller) in de Laptop het probleem veroorzaken. Maar meestal gaat het om een softwarematige onvolkomenheid.

Probeer i.i.g. eerst om de driverbibliotheek zo actueel mogelijk te maken.
Dit kan door het apparaat via de website van de fabrikant de nieuwste driversoftware te laten downloaden en te installeren. Kies daarbij uitsluitend voor de software die bij uw model hoort! Kiezen voor andere modellen gaat geheid ook weer problemen geven.
Installeer de gedownloade (driver-)software en kijk of dit het probleem oplost.
Zoniet, dan is een hardware probleem meest waarschijnlijk en moet de Laptop nagekeken worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een PC is ook een laptop, maar als je desktop en laptoo bedoelt klopt je antwoord. +1