Hoe kan het dat mijn voorprogramma en iphoto van mijn mac niet meer werkt?

Ik heb het programma 10.11.1 op mijn mac. Deze heb ik erop laten zetten in de mac winkel. Mijn voorprogramma en iPhoto hebben het prima gedaan tot vorige week. Nu heb ik wel hier en daar gekeken naar een oplossing, maar dat wordt zo ingewikkeld uit gelegd, daar kan ik niets mee. Ik heb geen schijfje, kan dus het programma niet opnieuw op mijn pc zetten. Ik heb de Nederlandse versie, dus please kom niet aan met Engelse termen. Ik heb geen recht op gratis technische support.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Hoi hoi,

Er bestaat geen iPhoto meer, dit heet 'photos' op de nieuwe OSX versies.
Deze is minder geavanceerd dan iPhoto.

Voorvertoning kan je tevoorschijn halen door weergave aan te passen van jouw finder (in fotoalbumweergave) of op spatiebalk te klikken nadat je het bestand geselecteerd hebt die je wilt zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, nu ik daar zo naar kijken heet het geen iPhoto meer. Maar waar vind ik mijn finder, en waar vind ik mijn fotoalbumweergave? Ik kan het fotoprogramma niet openen. Het is me wel gelukt om 1 foto op te krijgen met de spatiebalk. Maar als ik foto’s op mijn pc zet, dan moet ik ze draaien. Zo komen de foto’s op mijn schijf terecht en komen ze niet op hun kop op internet. Normaal kon ik dus een boel foto’s selecteren en dan kreeg ik een venster te zien met alle foto’s aan de linkerkant. 1 grote foto recht voor mij. Dit venster kan ik dus niet openen. Sinds een week. Ook kan ik de foto’s dus niet bewerken in het fotoprogramma omdat die niet geopend word. Dus op de spatiebalk klikken gaat wel. Maar dan de rest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, finder gevonden. Nu nog het fotoalbumweergave.