groene strepen op beeldscherm en krijg ze niet weg wat moet ik doen?

Gpu = nvidia quadro 770

Ik was bezig op mij pc totdat ik opeens allemaal strepen en stippen op het beeldscherm kreeg en de pc niet meer reageerde en begon te piepen. En van schrik drukte ik hem uit en toen wou hij niet meer aan. Als eerste dacht ik dat het de gpu was dus deed ik hem in een ander pcie slot en hij ging toen wel aan alleen in de bios waren alle letter niet leesbaar alleen laadbalkjes wel dus ik logde in en crashte hij weer dus 2de keer proberen in safe mode maar toen reageerde hij wel maar heb ik groene strepen in mijn beeldscherm en alle drivers van mijn gpu zijn verwijderd en ik kan ze niet opnieuw downloaden van nvidia want dan zegt de setup geen nvidia hardware gevonden weet iemand waar dit aan ligt en ik heb de gpu al helemaal schoongemaakt (stof uit de koeler weghalen) en er waren geen losse verbindingen.

En toen hij het nog wel deed was de gpu bij idle(rust stand) al 80°C.
En voor de gene die mij al eerder kende had ik ook eerst een probleem dat de pc een bsod kreeg bij het opstarten maar dat is al verholpen

Toegevoegd na 1 dag:
Sorry het is geen 770 maar een 3700
Foutje :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
5.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat gebeurd er als je hem opstart zonder je videokaart, maar met de geïntegreerde graphics?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En toen hij het nog wel deed was de gpu bij idle(rust stand) al 80°C Das niet best. Bij gamen zal deze dan zo naar de 100 of meer gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klink als hoog tijd voor een nieuwe grafische kaart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.Ik kan de pc niet opstarten zonder gpu want ik heb geen geïntegreerde chip.
2. Het is geen game gpu maar een video bewerk gpu en tijdens renderen werd hij rond de 100-110°C.
En ik ga niet een nieuwe gpu kopen want deze kostte me rond de €900 en die pc is niet geschikt voor een nieuw besturings systeem hij loopt nu xp en in januari is hij 10 jaar oud dus als ik een nieuwe pc koop ben ik goedkoper uit dan een nieuwe gpu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zet er een andere grafische kaart in en je weet of het aan de grafische kaart ligt. Dit werkt alleen als je al een andere grafische kaart hebt liggen.
Maar het kan ook liggen aan de monitor of de driver.
De driver dien je geheel te deinstalleren, dus een andere driver die er niet op lijkt installeren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb geen andere gpu liggen maar ik weet het (erg) zeker dat het aan de gpu ligt want toen ik uiteindelijk beeld kreeg waren alle drivers van mijn computer verdwenen alleen m'n gegevens niet en dus ik installeerde een nieuwe driver en die kon geen nvidia hardware vinden en al kon hij m vinden had ik win7 nodig en ik had Windows xp dus ik heb een vermoeden dat een virus alles gesloopt heeft want xp wordt niet meer ondersteund en ik ben niet van plan om hem te repareren aangezien de gpu meer kost dan een betere computer van 2015 en de computer is 10 jaar oud dus er moest ooit wel eens iets kapot gaan. En ik heb al een tijdelijke computer alleen je wordt dar niet echt vrolijk van aangezien het een optiplex 740 met een CPU uit de oertijd en 2 gb ram (kan altijd meer downloaden :P )geen gpu (geïntegreerd ) en 25gb HDD maar ik kan op internet en daar gaat get mij om

Het beste antwoord

De strepen die je in beeld hebt worden ook wel artifacts genoemd, en bij het zien van jouw afbeelding is er alleen maar slecht nieuws te melden, je videokaart heeft helaas het loodje gelegd, dat kan gekomen zijn door teveel stof ophoping tussen de ventilator en het koellichaam (gebeurt heel veel bij laptops)

Ook omdat je al aangaf dat de Nvidia driver aangeeft dat de videokaart niet meer herkent word is een extra teken dat je videokaart echt defect is. Het is jammer want een goede deugelijk gaming videokaart is niet goedkoop. Dat gezegd hebbende er zijn wel bedrijfen die gespecialisserd zijn in het repareren van computer hardware zoals videokaarten, maar dat is helaas ook een kostelijke procedure, je bent zeer waarschijnlijk beter af met een andere videokaart.

Mocht je nu niet al te veel geld hebben om een andere videokaart te kopen kijk dan eens op Tweakers.net bij vraag en aanbod, daar kun je dikwijls best goede videokaarten kopen die 2e hands zijn. je hebt dan wel een deugelijke iets waar je dan gelukkig niet meer de hoofdprijs voor hoeft te betalen.

http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/

Succes met het zoeken naar een vervangende videokaart, ik hoop dat je een goede kan vinden op Tweakers.net