Als up en downloaden traag gaat, waar ligt dat dan aan: aan het kastje in de meterkast of aan de draadloze verbinding tussen dat kastje en pc?

als het niet aan de draadloze verbinding ligt zou het dan een NAS niet sneller zijn om op te down en uploaden voor backupdoeleinden?

Toegevoegd na 22 uur:
t.a.v mr tomaat.
ik ga maar een netwerkkabel kopen. waar kan ik die op de pc aansluiten. gaat dat via een usb-ingang (ik zie niet veel andere)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Grootste kans op draadloos of aan de computer.
ALS het niet aan draadloos ligt zal je interne netwerk (NAS) sneller werken ja.
SimonV
8 jaar geleden
Misschien moet je erbij zeggen dat uploaden eerder wel goed ging?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier wat tips.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/
Dat het eerder wel goed ging kan (ook) betekenen dat er ergens anders een apparaat nu aan staat (en toen niet). :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"ligt dat dan aan:aan het kastje in de meterkast of aan de draadloze verbinding tussen dat kastje en pc?" Kan beide maar eerder is het de keuze voor Wi-Fi. Snelheid is in deze een kwestie van "zwakste schakel in de keten" . -Internetabonnement (vastgesteld)
-Snelheid tussen provider(wijkkast) en jouw huis
-Snelheid tussen modem/router(het kastje in meterkast) en jouw apparaat(PC). De rode vlag is hier draadloos. Voor een betere verbinding neem je bedraad. Dit zou je even kunnen testen met een laptop en een netwerkkabel naar de modem/router. Nu is de verbinding 10 tegen 1 al sneller dan voorheen. STEL dat dit het is (draadloos vs bedraad)
Als je dan toch besluit draadloos te blijven overdragen, zal een NAS geen voordeel geven. Immers ook dan zal dezelfde draadloze verbinding steeds gebruikt worden. (PC<>kastje) ALS je echter bedraad gaat en de NAS ook bedraad aansluit kan je afhankelijk van je PC(laptop) "kastje" en NAS ~100MB/s up of down halen of ~1Gbit/s. NAS backup heeft als nadeel dat dit ook lokaal is en en een "leek" de beheerder is. Cloudopslag trekt zich niks aan van een brand in jouw huis en zal zich ingedekt hebben tegen dataverlies. Echter zou ik in eerste instantie deze issues scheiden. Langzame down/up is neem ik aan hoe dan ook niet fijn. Als het NIET aan Wi-Fi ligt (maar aan je abonnement) DAN heeft een NAS wel zin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stappenplan
-Je test op:http://www.speedtest.net/nl/
-En vergelijkt dat met de snelheden die je provider opgeeft (abonnement). Ook beschrijf je even dat hier in de vraag of reactie.
-Daarna zoek je een netwerkkabel https://www.google.nl/search?q=netwerkkabel&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFva32vbHJAhUB9g4KHa4IAIUQ_AUIBygB&biw=1920&bih=1099
-Deze doe je direct in "het kastje of modem/router" en in laptop
-Je test op:http://www.speedtest.net/nl/ (wederom) Nu weet je waar je staat. Nu kan je gaan denken (als nodig) aan wifi range extender(versterker) of een draad trekken of stopcontact netwerk (poweline adapter).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/extra-wifi-apparatuur/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je stopt de kabel niet in je USB-poort, maar in de ethernetpoort van je computer!
Een ethernetkabel heeft een plug die lijkt op die van een telefoon, met zo'n lipje, en het contact waar het in moet lijkt dus ook op het soort contact waarin een telefoonplugje gaat. Zie http://assets.youview.com/howitworks/ethernet_socket_1.png
Zo ziet het er dus ook min of meer uit op je pc. Het (RJ45)-plugje ziet er zo uit:
http://images.wisegeek.com/cat-5-cable-with-rj45-plug.jpg

Het beste antwoord

ligt dat dan aan:aan het kastje in de meterkast of aan de draadloze verbinding tussen dat kastje en pc?"

Kan beide maar eerder is het de keuze voor Wi-Fi.

Snelheid is in deze een kwestie van "zwakste schakel in de keten" .

-Internetabonnement (vastgesteld)
-Snelheid tussen provider(wijkkast) en jouw huis
-Snelheid tussen modem/router(het kastje in meterkast) en jouw apparaat(PC).

De rode vlag is hier draadloos. Voor een betere verbinding neem je bedraad. Dit zou je even kunnen testen met een laptop en een netwerkkabel naar de modem/router. Nu is de verbinding 10 tegen 1 al sneller dan voorheen.

STEL dat dit het is (draadloos vs bedraad)
Als je dan toch besluit draadloos te blijven overdragen, zal een NAS geen voordeel geven. Immers ook dan zal dezelfde draadloze verbinding steeds gebruikt worden. (PC<>kastje)

ALS je echter bedraad gaat en de NAS ook bedraad aansluit kan je afhankelijk van je PC(laptop) "kastje" en NAS ~100MB/s up of down halen of ~1Gbit/s.

NAS backup heeft als nadeel dat dit ook lokaal is en en een "leek" de beheerder is. Cloudopslag trekt zich niks aan van een brand in jouw huis en zal zich ingedekt hebben tegen dataverlies.

Echter zou ik in eerste instantie deze issues scheiden.

Langzame down/up is neem ik aan hoe dan ook niet fijn.

Als het NIET aan Wi-Fi ligt (maar aan je abonnement) DAN heeft een NAS wel zin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Open het configuratiescherm, daar zie je de binnenkomende snelheid. Doe dan speedtest op de pc. Als speedtest aanmerkelijk trager is, zit het probleem in de wifi. Als er weinig snelheid binnenkomt moet je je provider bellen. Traag is rond 10mbps
paulus811