Waarom verlies ik zoveel internetsnelheid met mijn TP-LINK adapters?

Ik heb de TL-PA4010PKIT adapters gekocht om geen data-kabels over de muur of via kruipruimte te moeten leggen van modem naar PC, het datasignaal gaat hier via het stroomnet in huis, ik heb Ziggo 120mb snelheid en als ik deze adapter gebruik maar 25mb, je kan eigenlijk niks fout doen met dit apparaat het is plug and play, als ik de adapters er tussenuit haal en een directe kabel gebruik heb ik weer de normale snelheid van 120mb, ik heb al een set terug gestuurd en een nieuwe ontvangen maar zelfde resultaat. Iemand een idee? want als je 95mb snelheid inlevert met dit apparaat is dat natuurlijk waardeloos.

Toegevoegd na 3 minuten:
De overbrugging van wandcontactdoos naar wandcontactdoos voor de adapters is nog geen 3 meter.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
8.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je geen ethernetverbinding gebruikt is het altijd maar afwachten wat je krijgt. Als er ook maar een kleine mogelijkheid is, gewoon die kabel door de muur knallen...

Antwoorden (2)

Omdat je rommel hebt gekocht.... lees eerst eens wat reviews van TP Link producten voordat je tot aankoop overgaat, en laat je niet leiden door het impuls moment met daarbij slechts oriënterend op de prijs van het product.

Hier is zo'n meneer bezig geweest die TPLink PLA's te testen met schrikbarend slecht resultaat: http://www.amazon.com/gp/customer-reviews/R1C7BBXKFUIMMG/ref=cm_cr_pr_viewpnt?ie=UTF8&ASIN=B00AWRUICG#R1C7BBXKFUIMMG

Tja, wat kun je verwachten van een setje die €35 kost? Daar heb je er normaal niet eens ééntje voor...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De snelheid van deze powerline adapters kan hoe dan ook niet hoger dan 100 megabit per seconde worden, aangezien de netwerkpoort een 100mbit variant is (en geen gigabit). Verder zijn ze gevoelig voor storingen; ze moeten op dezelfde groep zitten, en direct in het stopcontact. Met een soortgelijke set van hetzelfde merk haal ik zo'n 70 megabit up en down, het is dus niet per definitie rommel. Gezien het feit dat je toch nog 25mbit haalt, denk ik dat je in ieder geval wel op dezelfde groep zit, maar dat er een bron van storing is die de snelheid beperkt.
gvrox