Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen als mijn extern harde schijf niet meer toegankelijk is omdat het geen herkenbaar bestandssyteem bevat?

Als ik mijn externe harddisk wil openen zegt hij dat hij eerst geformatteerd moet worden, als ik op formatteren klik geeft hij dat de schijf is beveiligd tegen schrijven.. kan er dus op dit moment niks mee. Ook geeft hij de melding in de foto ; zie foto.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
777

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een oorzaak kan zijn dat de harde schijf gewoonweg defect is. Dan kun je weinig doen. Maar ook kan er iets mis zijn met de aansluiting naar je pc. Probeer eens een andere USB ingang of een andere kabel of zelfs een andere behuizing. Misschien is de controleren van de behuizing defect. Als dat alles niet helpt, kun je de HD misschien op een andere pc aansluiten. Heb je dan nog geen resultaat, dan wordt het tijd voor een nieuwe en ben je de data van die schijf verloren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan een live image van een Linux-distro (bijv. Ubuntu) op een USB-stick zetten en je PC daarvan booten en dan die schijf aansluiten en kijken of je er dan wel bij kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding