Mijn externe harde schijf reageert af en toe. Wat moet ik doen?

Als ik hem een paar keer opnieuw verbind, dan kan ik hem openen maar na een paar seconden sluit hij weer en dan geeft ie aan dat de usb niet herkend word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Mogelijk heeft ie te weinig stroom, als het een 2.5" model betreft. Er zijn kabeltjes met een extra USB-aansluiting. Die zou je kunnen proberen. Of probeer een andere USB-poort: de ene is de andere niet (letterlijk, technisch gezien). Sommige USB-poortjes op je PC kunnen een interne hub zijn. Die moet je niet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drivers updaten.
Als dat niet werkt kijken of alle aansluitingen goed zijn.
Mocht dat ook niet werken kijken of je de data nog kan redden en formatteren.
Dat laatste zelf ook een paar keer moeten doen en nu werkt hij gewoon prima :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de externe hardeschijf zit een gewone hardeschijf die moet je vervangen.

als een hardeschijf gaat haperen of ratelen een tikkend geluid gaat geven en het maar af en toe doet dan is hij 99% defect..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens met een andere kabel. In je printer zit waarschijnlijk dezelfde aansluiting. Kijk of dan het probleem weg is.