Bestaat er een compleet stille, echt geluidloze, laptop?

Een Ipad is geluidloos, een mobiel is geluidloos maar de meeste laptoppen staan klaar om op te stijgen door al die ventilatoren. Is er een compleet geluidloze laptop? Mag best zwaar zijn (geen probleem) maar ik wil dat kabaal niet meer.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
6.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een SSD nemen ipv een HDD
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@freekfluweel Nee. Dat voorkomt alleen maar het geluid van een HDD. Je zal ook echt een laptop moeten vinden die zelden of nooit de ventilator zal gebruiken, of iig niet op een hoog niveau.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb bijvoorbeeld ergens ook nog een 10"-tablet liggen met toetsenbord maar of je dat dan een laptop mag noemen... mijn reactie was een deeloplossing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is prestatie nog een ding? Uiteindelijk is dat waar het vaak op valt of staat. Zwakke prestaties kunnen geluidsloos (Core M), zwaardere prestaties zullen toch gekoeld moeten worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk eens bij de MSI Die hebben goeie koeling en demping
Zelf heb ik hele goedkope voor school

Antwoorden (6)

Dan moet je naar de kwaliteit en het merk van de koeler gaan kijken die in de laptop zit, bij een vaste computer is dit allemaal veel makkelijker, maar bij een laptop kan het al wat tegenvallen. Zelf weet ik er niet veel van hoe het bij een laptop is (al heb ik er zelf een), bij een vaste computer is het allemaal veel makkelijker, veel keuze en belang wordt er helaas niet gegeven bij laptops. Uit ervaring raad ik toch een ASUS laptop aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor prestaties je zoekt. Een harde schijf en koelventilators zullen altijd geluid produceren. Er zijn minilaptops te koop zonder ventilator. Als je dan alleen ssd geheugen hebt is de laptop volledig stil, maar verwacht dan geen gaming of multimedia systeem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De nieuwe MacBook 12" van Apple is geluidloos. Dit komt doordat de laptop gebruik maakt van de nieuwe zelfkoelende Core-M processor van Intel. Het voordeel is dat hij minder energie verbruikt en bovenal niet gekoeld hoeft te worden. Daarnaast bevat de MacBook geen HDD maar een SSD die tevens geluidloos is. Een complete computer zonder geluid te produceren, hoe prachtig is dat?

http://www.apple.com/nl/macbook/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn MacBook Air is geruisloos.
8 jaar geleden
Je zoekt een laptop zonder harde schijf en met een SSD en met een CPU die niet al te hoge prestaties levert, zodat deze zonder ventilator, dus passief gekoeld kan worden. Dat kan van heel duur, zoals een Macbook (€ 1.400,-) tot heel goedkoop, zoals een Chromebook (€ 300,-) of een netbook (€ 200,-).

Toegevoegd na 8 uur:
Het spreekt vanzelf dat de MacBook een iets betere processor en betere componenten bevat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik voel met je mee, na jaren met zeer lawaaierige desktops en laptops te hebben gewerkt (en gespeeld).

Ik heb een fluisterstille notebook en een fluisterstille netbook. Als je zulke lawaaierige notebooks hebt gehad, heb je waarschijnlijk gewoon pech gehad. Of je hebt je laten verleiden door geweldige performance specs van tweederangsmerken.
Mijn ervaring is dat gerenommeerde laptopfabrikanten er heel veel aandoen om laptops stil te krijgen. Wel worden ze vaak warm, te warm voor de schoot. Reden temeer waarom fabrikanten liever over notebooks spreken dan over laptops. Het advies luidt dan ook om ze niet op de schoot te houden.

Uit brede ervaring kan ik je vertellen dat heel veel notebooks erg stil zijn. Ik heb zelf een keer een notebook gekocht bij een grote supermarktketen en die maakte het geluid van een Boeing 747. Kijk eens naar Acer, HP, Lenovo, bijvoorbeeld. En ga vooral naar een fysieke winkel waar je het product kan testen en beluisteren.